REINERTSEN Sverige AB

REINERTSEN blir rikstäckande A-leverantör i nytt ramavtal med Vattenfall.

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2009 14:50 CEST

Vattenfall har valt REINERTSEN Sverige AB som samarbetspartner och A-leverantör, och detta ligger helt i linje med Reinertsens strategi att ha Vattenfall som en prioriterad kund. Ramavtalet avser tekniska konsulttjänster inom områdena kärnkraft, vattenkraft och vindkraft.

Reinertsen har samarbetat med Vattenfall i över 15 år. Ramavtalet innebär att Reinertsen stärker sin verksamhet ytterligare inom energisektorn, inte minst beträffande förnybar energi. Reinertsen har under flera år haft ramavtal inom kärnkraft (Forsmark och Ringhals), och nu adderas ytterligare två områden, nämligen vattenkraft och vindkraft.

Ramavtalet omfattar tjänster inom kompetensområdena projektledning, analys, beräkning samt system- och detaljkonstruktion för alla tekniska discipliner. Reinertsen har, med sina idag närmare 1800 anställda, lång erfarenhet av att arbeta med komplexa tekniska projekt inom alla dessa kompetensområden.

För mer information:
Mathias Thorsson, 031-7791549
mathias.thorsson@reinertsen.se

REINERTSEN Sverige AB ingår i ett av Nordens största konsult- och entreprenadföretag REINERTSEN AS. I Sverige verkar vi inom affärsområdena Olja & Gas,Energi & Industri och Infrastruktur. Vi har 160 medarbetare i Göteborg, Stenungsund, Malmö och Stockholm. De senaste åren har koncernen haft en stark tillväxt och har idag fler än 1800 anställda med en omsättning på 3,5 miljarder kronor.