Hall Miba AB

Reitan Servicehandel och Hall Miba förlänger avtal

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2010 13:30 CEST

Reitan Servicehandel har förlängt avtalet med Hall Miba i Alvesta. Hall Miba fortsätter som huvudleverantör på non-food artiklar till deras butiker i Sverige. Avtalet löper fram till 2013.

Hall Miba har lång erfarenhet från handel med bensinstationerna. ”Vi tycker det ska bli spännande att fortsätta utveckla vårt samarbete med Reitan Servicehandel, som är så skickliga på att skapa säljande butiker” säger Hall Mibas VD Anders Åman

”Hall Miba står för en väl fungerande distributionsapparat och stora produktkunskaper inom non-food-området. Det är en kombination som hjälper oss att utveckla vår verksamhet framåt och som är avgörande för att vi ytterligare ska förstärka vår position på marknaden” säger Stig Tornell, inköpsdirektör på Reitan Servicehandel.

För ytterligare information, kontakta:

Anders Åman, VD Hall Miba, 0708-450525, anders.aman@hallmiba.com
Stig Tornell, inköpsdirektör Reitan Servicehandel, 08-587 490 00, stig.tornell@reitanservicehandel.se

Om REITAN SERVICEHANDEL

Reitan Servicehandel Sverige AB är sedan 2004 franchise-givare inom koncepten Pressbyrån och 7-Eleven och har idag verksamhet genom cirka 515 butiker. Reitan Servicehandel har under de senaste fyra åren haft en enorm framgång på den svenska marknaden. Ett avtal med Shell innebär att Reitan Servicehandel driver 112 bensinstationer under två av världens starkaste varumärken; Shell och 7-Eleven. Reitan Servicehandel Sverige AB ägs av det norska bolaget Reitangruppen AS som är verksamt inom affärsområdena dagligvaruhandel, servicehandel och distribution i Sverige, Norge, Danmark samt Lettland. Varuomsättningen för Reitangruppen 2009 blev cirka 70 miljarder SEK. För mer information se: www.pressbyran.se, www.7-eleven.se och www.reitangruppen.no.

Om HALL MIBA

Hall Miba är en oberoende grossist i bilistbranschen som levererar bilvårdsartiklar, biltillbehör, samt fritids- och kampanjartiklar till bensinstationer runt om i Norden. I sortimentet finns alla marknadens ledande varumärken. Utöver varor erbjuder Hall Miba sina kunder en rad mervärden som syftar till att öka lönsamheten i den enskilda butiken, bl a QuickPilot, handscanner för e-beställningar och mer än 40 års produktkunskap.