Rejlers

Rejlers förvärvar företag i Estland

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2003 11:07 CET

Rejlers etablerar sig på den Baltiska marknaden via ett företagsförvärv i Estland. Företaget i Estland har i samband med förvärvet ändrat namn till Rejlers OÜ och har sitt säte i Otepää ca 250 km söder om Tallinn. Företagets huvudsakliga verksamhet finns inom anläggningsdokumentation och dokumenthantering. Företaget har sex anställda. Förvärvet innebär en naturlig fortsättning på ett sedan tidigare etablerat samarbete i regionen. Estlands förestående anslutning till EU och Rejlers målsättning att vara en stark aktör på den Nordiska marknaden utgör viktiga faktorer i samband med etableringen. Förvärvet sker kontant. VD i företaget är Weith Andersson.

För ytterligare information kontakta:
Peter Rejler, VD och koncernchef, tel. 070-602 34 24,
peter.rejler@rejlers.se
www.rejlers.se

Rejlers är en fristående kunskapskoncern inom elteknik, energi, mekanik, automation, it och telecom. Verksamheten bedrivs i koncernbolagen Rejlers Ingenjörer AB, ComIT Rejlers AB, Rejlers International AB, Rejlers Energitjänster AB samt intressebolagen Mirakelbolaget HB och Rejlers Invest OY. Rejlers är noterat på NGM Equity