Rejlers

Rejlers förvärvar ytterligare 10% i Rejlers Invest Oy

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2003 15:00 CEST

Rejlers förvärvar ytterligare 10 % i teknikkonsulten Rejlers Invest OY. Rejlerkoncernens innehav i Rejlers Invest OY är efter förvärvet 30,1 procent. Förvärvet sker kontant. Rejlers har sedan tidigare option på att förvärva resterande aktier i Rejlers Invest OY som har 7 kontor i Finland och 150 medarbetare inom kompetensområdena el, automation och mekanik. År 2002 omsatte Rejlers Invest OY 6,7 miljoner euro och hade en rörelsemarginal på 9,5 %.

Rejlers är en teknisk kunskapskoncern som erbjuder tjänster inom kompetensområdena Elteknik, Energi, Automation, IT, Telecom samt Mekanik. Rejlers grundades 1942 och har idag 15 kontor i Sverige och 7 kontor i Finland genom delägt bolag. År 2002 hade Rejlers 311 årsanställda och omsatte 233 Mkr. Rejlers är noterat på NGM Equity.

För ytterligare information kontakta:
Peter Rejler, VD och koncernchef, tel. 070-602 34 24, peter.rejler@rejlers.se www.rejlers.se

Rejlers är en teknisk kunskapskoncern som erbjuder tjänster inom kompetensområdena Elteknik, Energi, Automation, IT, Telecom, Mekanik, Programvaror och Projektledning. Rejlers grundades 1942 och har idag 14 kontor i Sverige och 7 kontor i Finland genom delägt bolag. År 2002 hade Rejlers 311 årsanställda och omsatte 233 Mkr. Rejlers är noterat på NGM Equity.