Rejlers

Rejlers startar verksamhet i Danmark

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2003 22:50 CET

Den 3 februari 2004 kommer Rejlers att öppna ett filialkontor i Köpenhamnsområdet. Kontoret kommer att bli navet i koncernbolaget Rejlers International AB. Rejlers verksamhet i Danmark kommer att inriktas på projektledning, management, kvalitets och miljöfrågor samt järnvägsprojekt och teknisk dokumentation. Civilingenjör Lisbeth Norup Frömling har utsetts till filialchef och ansvarig för Rejlers Danmarksverksamhet. Hon kommer från Sund & Bält Holding AB där hon arbetar som kvalitetschef för både Öresundsbron och Stora Bält förbindelsen.

Rejlers är en teknisk kunskapskoncern som erbjuder tjänster och produkter inom kompetensområdena Elteknik, Energi, Automation, IT, Telecom och Mekanik. Rejlers har idag 15 kontor i Sverige och 8 kontor i Finland genom delägt bolag. Rejlers är noterat på NGM Equity.

För ytterligare information kontakta:
Peter Rejler, VD och koncernchef, tel. 070-602 34 24,
peter.rejler@rejlers.se
www.rejlers.se

Rejlers är en fristående kunskapskoncern inom elteknik, energi, mekanik, automation, it och telecom. Verksamheten bedrivs i koncernbolagen Rejlers Ingenjörer AB, ComIT Rejlers AB, Rejlers International AB, Rejlers Energitjänster AB samt intressebolagen Mirakelbolaget HB och Rejlers Invest OY. Rejlers är noterat på NGM Equity