Rejlers

Rejlers tecknar avtal med Fortum

Pressmeddelande   •   Maj 19, 2004 09:50 CEST

Rejlerkoncernens dotterbolag Rejlers Energitjänster AB tecknar ett tvåårigt avtal med Fortum Distribution AB rörande operatörstjänster för insamling och avräkning av mätvärden för alla deras nätområden i Sverige. Ordern gör Rejlers till det största ombudet på marknaden och ger en positiv påverkan på Rejlers resultat.

Rejlers Kompletta Mättjänster bygger på en egenutvecklad tjänsteplattform, TP, som innehåller tjänster för mätvärdeshantering, schablonhantering med leverantörsbyten samt tjänster ute i fält.

"Vi ser en ökad efterfrågan på tjänster för insamling och avräkning av mätvärden vilket den här beställningen ger ett klart besked på", säger Tommy Palm på Rejlers Energitjänster och tillägger att Rejlers nyligen även fick förtroendet att sköta hela Vallebygdens Energis insamling och avräkning.

För ytterligare information kontakta:

Peter Rejler, VD och koncernchef, tel. 070-602 34 24, peter.rejler@rejlers.se www.rejlers.se

Rejlers är en fristående kunskapskoncern inom elteknik, energi, mekanik, automation, IT och telecom. Verksamheten bedrivs i koncernbolagen Rejlers Ingenjörer AB, ComIT Rejlers AB, Rejlers International AB, Rejlers Energitjänster AB, Rejlers OÜ samt intressebolagen Mirakelbolaget HB och Rejlers Invest OY. Rejlers är noterat på NGM Equity.