NNJ Fastigheter AB

REKAB och EM&I AB i samarbete beträffande fastigheten V:a Bäckgärdet, Haga Centrum

Pressmeddelande   •   Maj 06, 2014 09:46 CEST

Ekström Fastigheter ökar sitt ägande i NNJ ,s Fastighetskoncern och går samman i ett gemensamt ägt Fastighetsbolag med REKAB Entreprenad för projektet V:a Bäckgärdet, Haga Centrum.
”Tillsammans blir vi ett mycket starkt team för projektet på Haga Centrum, V:a Bäckgärdet 56 i Umeå, säger Gunnar Ekström”
Hagafastigheten byggs med garage under mark och den första våningen ovan jord blir det kommersiella lokaler, resterande del omfattar 28 lägenheter i två byggnader. Det hus som vetter mot Östra Kyrkogatan blir fyra våningar och den andra huskroppen som sitter ihop med denna blir nio våningar hög med bl.a. fyra terrasslägenheter.

”Jerry Sjögren VD på REKAB Entreprenad ser detta samarbete som mycket intressant för framtiden och det innebär en större produktionsvolym av lägenheter framförallt i Umeå ”

Mäklarcity i Umeå kommer att förmedla lägenheterna som tas fram gemensamt.

NNJ Fastigheter har även ett antal nyproduktioner, av inflyttningsklara Radhus på Fogdevägen Grisbacka och lägenheter på Norra Majorsgatan, Haga till salu.

REKAB har även lägenheter under produktion och till försäljning på Sandåkern och vid Grubbeskolan .
Bolagen kommer fortsättningsvis även att producera fastighetsprojekt var för sig!

För närmare information kontakta:
Jerry Sjögren , VD REKAB, 090- 156601
Niklas Linrin, VD NNJ Fastigheter AB , 070-3716620
Gunnar Ekström ,VD Ekström Management and Investment AB, 070-5738490

NNJ Fastigheter har som vision att vara en ledande Fastighetsutvecklare i centrala Umeå. Vår organisation är effektiv, modern och resultatinriktad med höga krav på kvalitet och etik. Den skall kontinuerligt skapa bestående mervärden för kunder.

Genom ständig förbättring och utveckling skall vi med framgång kunna konkurrera och växa i en föränderlig fastighetsmarknad.