Philipson Söderberg AB

Reklamskolorna väljer Georges Duboeuf

Pressmeddelande   •   Maj 23, 2012 16:33 CEST

Vi är väldigt glada att finnas med i ett sammanhang som kännetecknas av kreativ framåtanda – något som under lång tid även varit synonymt med vinhuset Georges Duboeuf, säger Adrienne Friström, produktchef på Philipson Söderberg som ansvarar för vinet i Sverige.

Nu är det hektiska dagar på reklam- och designskolorna. Till helgen är det nämligen dags för årets slututställningar.

Och som alla vet: Ingen slututställning utan mingel – och inget mingel utan ett bra mingelvin.

Det är därför som Berghs School of Communication, Forsbergs Skola och Beckmans Designhögskola väljer Georges Duboeuf Beaujolais-Villages.

Ett mjukt, lätt och fruktigt rött vin från franska vinhuset Georges Duboeuf – ”Kungen av Beaujolais”. Vinet har en tydlig doft av svarta vinbär, hallon och jordgubbar. Smaken är harmonisk och mjuk med inslag av skogshallon, blåbär och örter.

Georges Duboeuf är ett utmärkt exempel på att alla, med hjälp av kreativitet och en bra idé, kan uträtta storverk. Georges cyklade till en början runt till lokala restauranger och sålde sitt vin, och idag är vinhuset ett av Frankrikes mest erkända. Vi hoppas slututställningarna blir lika stora succéer, avslutar Adrienne.

Georges Duboeuf Beaujolais-Villages Varunummer: 5003
Pris: 79 kr
Volym: 750 ml
Alkoholhalt:12,5 %
Ursprung: Beaujolais, Frankrike

För mer information, kontakta gärna
Jenny Asplund, Projektledare Philipson Söderberg +46 8 598 112 32
jenny.asplund@philipsonsoderberg.se
eller
Adrienne Friström, Produktchef Philipson Söderberg +468598 11227 adrienne.fristrom@philipsonsoderberg.se

Philipson Söderbergs hemsida: www.philipsonsoderberg.se Georges Duboeufs hemsida: www.duboeuf.com

Med en stark och bred varumärkesportfölj är Philipson Söderberg en tongivande aktör på den svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker. Philipson Söderberg representerar varumärken med produkter, inom vin och sprit från hela världen. Philipson Söderberg strävar efter att hjälpa konsumenter till den bästa dryckesupplevelsen och hoppas kunna utgöra en källa för kunskap och inspiration.

Genom ett kostnadsfritt medlemskap får konsumenter ta del av ett av Sveriges bästa magasin och nyhetsbrev om mat och dryck. Philipson Söderberg är ett dotterbolag i den finskägda vin- och spritkoncernen Altia Corporation.

www.philipsonsoderberg.se