Epsilon AB

Rekordår för Epsilon

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2006 10:03 CET

2006 ser ut att bli konsultföretaget Epsilons bästa år någonsin. Under perioden
januari - september 2006 visar företaget följande siffror:

• Omsättningen ökade med 13 % till 549,4 mkr (486,3)
• Rörelseresultatet ökade med 133 % till 51,8 mkr (22,2)
• Antalet anställda har hittills i år ökat med mer än hundra konsulter

Samtidigt laddar Epsilon för fortsatt tillväxt och rekryterar för fullt.

– Verksamheten går verkligen för högtryck och effektiviseringsarbetet ger resultat. Att våra kunder är nöjda med vårt erbjudande och agerande återspeglas i resultatet och i orderböckerna framåt. Vår satsning på nytt affärsområde inom inbyggda system, som vi introducerade för ett år sedan, har nu kommit upp i volym och är lönsamt, säger Mats Boström, VD och koncernchef för Epsilon.

– Under hela året har vi i princip haft full beläggning på alla våra konsulter. Vi har ökat med mer än hundra konsulter under det gångna året, och vi vill rekrytera ännu fler.

– Vi räknar med att helårets resultat blir det bästa i företagets historia, och vår nästa stora utmaning är att etablera oss på IT-marknaden och att industrialisera denna, kommenterar Mats Boström.

För ytterligare information, kontakta:
Mats Boström, VD och koncernchef Epsilon AB
Telefon: 0703 – 79 07 45
E-post: mats.bostrom@epsilon.nu

Epsilon erbjuder tjänster och koncept till producerande företag på den skandinaviska marknaden. Vi är med 850 anställda och kontor på närmare 25 orter ett av Sveriges ledande konsultföretag inom avancerad teknikutveckling.