WonderCruises

Rekordbillig dollarkryss ombord på nya kryssningsfartyg

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2011 06:34 CET

Priset på kryssningar har nu sjunkit till 700 kronor per dag inklusive mat, underhållning, aktiviteter och dricks. I takt med att konkurrensen ökar pressas även priserna. Den starka kronkursen gör kryssningsdrömmen i karibiska havet attraktivare än någonsin.

"Bara i Norden kryssade närmare 170 000 resenärer 2010 och nästa år kommer marknaden att fullkomligt explodera i takt med att nya fartyg lanseras, nya resmål introduceras och flygförbindelserna förbättras", säger David Malmberg, VD på en av Nordens ledande kryssningsarrangör WonderCruises.

Nu satsar dessutom allt fler rederier på den svenska marknaden. Bland andra Holland America Lines och Norwegian Cruise Line. I samband med den ökande konkurrensen råder hård prispress, vilket gynnar resenärer.

De billigaste priserna på kryssningar hittar man hos rederierna precis innan eller efter skolloven. Den 12 mars kan du exempelvis kryssa ombord på Norwegian Epic i sju nätter för 4960 kronor.

I priset ingår en sjunätters kryssning. Måltider, aktiviteter, underhållning, skatter och avgifter

7 nätter Östra Karibien med Norwegian Epic (Norwegian Cruise Line)

Avresa: 12 mars

Resrutt: Miami – St Maarten – St Thomas – Bahamas – Miami