Komplett

Rekordförsäljning gör Komplett till Nordens största PC-tillverkare!

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2007 10:37 CET

Komplett ökar sin försäljning av stationära datorer med 35%!

I dagens marknad kretsar mycket kring bärbara datorer och hur dessa håller på att ta över försäljningen från de traditionella stationära datorerna. Försäljningen av stationära datorer har hos många PC-tillverkare en negativ trend. Trots detta upplever Komplett stark tillväxt inom båda dessa produktgrupper.

- Vi har en ökning på 35% i Sverige av egenproducerade datorer och är med god marginal Nordens största PC-tillverkare, säger Tom Buettner, produktchef hos Komplett. Av en total PC-försäljning om 65 000 enheter är drygt 22 000 egentillverkade.

- I Sverige kommer det statistik varje kvartal som visar att försäljningen av stationära datorer minskar till förmån för bärbara datorer. Vi har förmånen att ha en fantastisk bra utveckling inom båda dessa produktkategorier, säger Mikael Brekh, ViceVD för Komplett i Sverige.

- Anledningen till framgången är flera men att kunden själv kan skräddarsy sin dator, vi har Nordens största lager samt bra priser är naturligtvis uppskattat bland våra kunder, avslutar Brekh.

För mer information, kontakta:

Mikael Brekh (ViceVD): Telefon: +46 31 710 20 12 / Mobil: +46 704 91 91 01

Om Komplett

Komplett är en av Europas ledande aktörer inom handel på Internet med bl.a. Internet-butikerna; Komplett.se, Komplett.no, Komplett.dk, Komplett.co.uk, Komplett.ie, Komplett.nl, Komplett.be, Komplett.de, Komplett.at, Komplett.fr och Norek.no. Komplett säljer datorkomponenter, datorer, hemelektronik och närliggande tillbehör till slutkunder och återförsäljare.
Komplett omsatte för drygt 2,2 miljarder NOK i 2006 och har mer än 1,5 miljon registrerade kunder i Sverige, Norge, Danmark, Storbritannien, Irland, Holland, Belgien, Tyskland, Österrike och Frankrike.

Mikael Brekh (mbr@komplett.se), Vice VD, Dir: +46 31 710 2012, Mob: +46 704 919101
Komplett.se - Nordens största nätbutik, Tlf: +46 31 710 2000, Fax: +46 31 710 2001, http://www.komplett.se/