KINARESOR / INDIENRESOR / HISTORISKA RESOR

ÖKAT INTRESSE IGEN FÖR RESOR TILL INDIEN - FÖRENKLADE VISUMREGLER f o m 15 aug 2015

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2012 15:25 CEST

”Vi ser en markant ökning igen gällande bokningar av resor till Indien” säger Mats Andersson, VD för Indienresor. Efter ett par år med minskat intresse ser vi nu att det blir en försäljningsökning på över 50 % jämfört med föregående år. Det är naturligtvis glädjande att resandet till Indien nu återigen verkar ta fart och att allt fler människor åker för att uppleva detta mångfacetterade land med sitt fantastiska kulturarv. Jag vet att det är många med mig som anser att resan till Indien varit en av de mest minnesvärda resor man gjort och nu med förenklade visumregler hoppas vi att det ska medföra att ännu fler vill resa dit” fortsätter Mats.

eTourist Visa till Indien

Fr o m 15 aug 2015 kan även svenska medborgare använda sig av tjänsten ”eTourist Visa”. Detta passar de allra flesta som reser på våra resor till Indien. Det finns vissa undantag, t exom man ska resa in och ut flera gånger under resan eller har diplomatpass.

eTourist Visa är en förenklad procedur som inte kräver personligt besök hos Visa Application Centre eller att man måste skicka in sitt pass för visering. Hela ansökningsproceduren görs online via en dator och man får svar inom 72 timmar. Bekräftelsen på eTourist Visa skriver man ut och tar med sig på resan, sedan får man själva visumet vid ankomst till Indien där man samtidigt genomgår biometriska rutiner, (fingeravtryck och ansikstsscan).

eTourist Visa kan man ansöka om tidigast 34 dagar innan avresa. Läs mer här: http://www.indienresor.se/Tips-och-info/Infor-resan/Visum/Visumansokan-till-Indien/

INDIENRESOR ingår som en verksamhet inom Kinaresor Draken AB

Kinaresor Draken AB drivs av pionjärerna inom det svenska Kinaresandet. I bolaget finns även verksamheterna Indienresor, Historiska Resor och Hemslöjdsresor och vi bildar tillsammans med våra systerföretag Favoritresor, Grand Tours, Äventyrsresor och ABC Tours en grupp starka researrangörer som hjälper våra kunder tillrätta för att hitta sin drömresa.