Konstmässan MARKET i Stockholm

Rekordmånga ansökningar till MARKET 2011 och ny person i styrelsen för MARKET

Pressmeddelande   •   Sep 13, 2010 12:02 CEST

MARKET 2011, 18–20 februari, Konstakademien, Stockholm

Rekordmånga gallerier har i år sökt till MARKET – Nordens ledande konstmässa för samtidskonst. Dessutom har MARKET valt in Joanna Sundström, vVD Greatness PR som ny ledamot i styrelsen samt för andra året i rad anlitat Niclas Östlind, som mässgeneral.

Den 18–20 februari 2011 tar konstmässan MARKET för sjätte året i rad plats på Konstakademien i Stockholm.  Det ökande antalet ansökningar tyder starkt på mässans ökade betydelse på den nordiska konstscenen. Detta visade sig också under förra mässan då både besökarantal och försäljningssiffror var högre än någonsin tidigare i mässans historia. 5 000 personer besökte mässan och galleriernas försäljning uppgick till 15 miljoner kronor. I mitten av november presenteras deltagarlistan för MARKET 2011.

MARKET startades år 2006 på initiativ av en grupp gallerister med syftet att skapa en konstmässa för de ledande gallerierna i Norden inom samtidskonst, och har etablerat sig som den ledande konstmässan på den vitala nordiska marknaden.

Mer information finns att läsa på www.market-art.se.

Presskontakt:

Anna-Karin Helgesson