Idéimperiet

Rekordmånga nomineringar till Spa Awards i år

Pressmeddelande   •   Mar 12, 2015 11:29 CET

För åttonde året belönas nu Årets bästa spa i sju olika kategorier. Antalet svenska spahotell har ökat med 40 % de senaste fem åren och det återspeglas också i antalet nomineringar.

Priset instiftades 2008 av tidningen Levas chefredaktör Catharina Hansson och journalisten Lotta Hellman. I år kommer det åter att delas ut på Spadagarna, efter några år då vinnarna presenterats på TUR-mässan. Intresset har varit stort.
– Det kommer att bli en spännande process att utse årets vinnare, då det finns flera nyheter och många bra exempel på förnyelse bland Sveriges spaanläggningar, säger Catharina Hansson som är juryns ordförande. Vi har rekordmånga nomineringar och kommer att utse finalister och vinnare i samråd med vår konsumentpanel och referensgrupp.
– Vår strävan har alltid varit att hjälpa spakonsumenten att välja rätt och att inspirera spanäringen till ständig utveckling, understryker Lotta Hellman som tillsammans med juryns ordförande bevakat branschen sen 2004.
På grund av det stora intresset så har nomineringstiden förlängts och det finns möjlighet för både spa och konsumenter att innan 31 mars nominera sina favoriter på:
www.spaawards.se
Prisutdelningen sker den 21 april, klockan 11.00 på Spadagarna, som i år arrangeras på Ystad Saltsjöbad.

Lotta Hellman 0706-86 32 20 lh@spaawards.se
Catharina Hansson 0708-173 731 lh@spaawards.se

Foto finns på www.spaawards.se/vinnare-2014/
BILDTEXT/Vinnaren i 2015 års Spa Awards kommer att koras den 21 april. Förra årets vinnare i kategorin Sveriges bästa spa 2014 blev Yasuragi Hasseludden. Foto Yasuragi Hasseludden