SÄFSEN Resort AB

Rekordsäsong och nöjda gäster på Säfsen Resort: 99 procent av gästerna vill gärna komma tillbaka

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2011 13:10 CET

Säfsen Resorts storsatsning på barnfamiljerna ger resultat visar gästundersökningarna. Närmare 100 procent säger att de gärna vill besöka anläggningen igen. Inför sportloven finns endast några få boenden kvar att boka.

– Bokningsläget är fantastiskt, under vecka 7:s långweekend har vi exempelvis bara sju boenden kvar att erbjuda. Och det ser liknande ut de kommande två sportlovsveckorna, säger Christer Rosén, vd för Säfsen Resort.

En bärande orsak till att Säfsen Resort är så populärt är att man ständigt arbetar med att undersöka gästnöjdheten och vad gästerna förväntar sig av en vistelse. I den senaste undersökningen som genomfördes vecka 2-5 ger 98 procent positiva helhetsbetyg och 99 procent vill återvända till anläggningen.

– Vi är väldigt noga med alla detaljer och det är många små saker som tillsammans skapar helhetsupplevelsen, att vi skottar snö framför skiduthyrningen, att vi hälsar på alla våra gäster och att allt från utrustning, boende, restauranger till logistik funkar så smidigt som möjligt, säger Christer Rosén.

Säfsen Resorts kundundersökning genomförs säsongsvis. I denna undersökning har 642 personer svarat vilket innebär en 80 procentig svarsfrekvens.

Säfsen Resort blev 2010 för tredje året i rad nominerat till utmärkelsen ”TRIP Global Award” som delas ut till ”Den bästa upplevelsen i Sverige”.

För ytterligare information kontakta:
Christer Rosén, vd Säfsen Resort AB, tfn. 0591-77 50 11, 0706-20 98 40, christer.rosen@safsen.se
Pärra Hansson, sportchef Säfsen Resort AB, tfn. 0591-77 55 02, 0704-17 24 66, parra.hansson@safsen.se
Bilder för fri publicering: www.safsen.se/pressrum

SÄFSEN är en upplevelsedestination i sydvästra Dalarna med verksamhet året runt. I vårt alpina centrum finns 16 nerfarter, 6 liftar, 115 kilometer skidspår, ett omfattande utbud av snöaktiviteter och ett särskilt skidområde för barnen – Filuriland. Under barmarkssäsongen: 450 kilometer MTB-leder, 17 000 hektar jaktmark, 175 sjöar för sport- och ädelfiske, kanot-, rid-, och vandringsleder samt massor av naturnära upplevelser för alla åldrar. Säfsen är för tredje året i rad nominerad till utmärkelsen ”TRIP Global Award” som delas ut till den bästa upplevelsen i Sverige. Vi erbjuder konferensmöjligheter för upp till 400 personer, 1300 bäddar i timmerstugor samt mat och dryck i restauranger med innovativa och ambitiösa kök. Säfsen Konferens är en del av Svenska Möten.