Molto

Rekordspelning väntas med Oskar Linnros!

Pressmeddelande   •   Nov 12, 2010 09:56 CET

På lördag den 20 november står Oskar Linnros på Klubb Moltos scen i Södertälje. Och trycket inför spelningen har varit minst sagt stort.

Den mest spelade artisten, 2010 års nyfödde poptalang, flerfaldig Rockbjörnenvinnare… listan på hyllningar kan göras lång för Oskar Linnros. Mannen som säljer slut spelning efter spelning gör nu ett stopp i Södertälje för en stor konsert hos den ideella föreningen Klubb Molto. Med låtar som Från och med du, Genom Eld och Ack, Sundbyberg har han fått såväl tonårskillar som medelålders kvinnor att längta till spelningen den 20 november. Nu finns det endast ett fåtal biljetter kvar och Klubb Molto undersöker möjligheterna att släppa extra biljetter.

Som förband presenterar Molto Kajsa Larsson med band – en Södertäljetartist med mycket lovande framtid som bjuder på pop och en släng av soul och rock. Med underbart vacker stämma och personliga texter om livet, kärleken och svårigheten med att leva som man lär – berör hon en in på bara skinnet.

Det här kommer bli en kväll med något av det bästa ur Musiksverige just nu!

Konsertinformation:

Insläpp: Klockan 21.00.

Plats: Trombon Stadshuset, Campusgatan 26, Södertälje

Ingen åldersgräns

Biljetter hittas på: klubbmolto.nu/oskar-linnros

Intervjuförfrågningar:

Oskar Linnros:

Universal Music - Calle Rydberg

calle.rydberg@umusic.com

Pressbilder: www.blixten.se/musik/oskar-linnros

Kajsa Larsson:

www.ubetoo.com/kajsalarsson

För ytterligare information kontakta:

Moa Quist, kommunikationsansvarig Klubb Molto

moa.quist@molto.se

Besök gärna vår hemsida på

www.molto.se

Klubb Molto är en ideell förening som arrangerar konserter för alla som älskar musik. Klubb Molto drivs helt av ungdomar under 25 år och gästas i höst av artister som Familjen, Oskar Linnros, Den svenska björnstammen och Salem al Fakir.