Awapatent

Rekordstor vinst för Awapatent

Pressmeddelande   •   Maj 18, 2004 10:24 CEST

Awapatent gör med 47,7 MSEK i vinst under 2003 sitt bästa resultat någonsin. Därmed befäster bolaget sin ställning som ett av Europas största konsultföretag inom immaterialrätt. Det går bra för konsultföretaget Awapatent. Företaget gör ett rekordresultat på 47,7 MSEK (35,5) efter finansiella poster för 2003. Omsättningen under 2003 blev 413 MSEK (399). Det ger en vinstmarginal på 11,5 (9) procent. -För oss är det glädjande att vi kan leverera ett mycket bra resultat samtidigt som vi expanderar vår verksamhet till nya marknader i Europa. Det visar också att vårt fokus på kompetensutveckling och strategisk rådgivning för företagsledningar ligger rätt i tiden, säger Robert Mattus, VD på Awapatent. 2002 års nyckeltal inom parenteser. För ytterligare information: Stefan Hjelmqwist, marknadschef, Awapatent AB Telefon: 040-98 51 60, mobil: 0708-86 87 97 E-post: stefan.hjelmqwist@awapatent.com Bilder och övrig pressinformation gällande Awapatent finns i Bildbanken. Awapatent AB är Europas näst största konsultföretag inom immaterialrätt (patentfrågor, design, varumärkesskydd), IT-juridik och biorätt. Awapatent har cirka 280 anställda och omsatte 413 MSEK under 2003. Kunder är bland andra svenska och utländska industriföretag. Huvudkontoret ligger i Malmö.