Sport Business Nordic

Rekordstort intresse för Sport & Pengar konferensen den 26 november 2010!

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2010 12:54 CET

"Årets Sport & Pengar kommer att bli mycket intressant, vi har ett fullspäckat program med flertalet spännande talare och paneldebatter. Nya sportinnovationer kommer att lanseras och deltagarlistan är full av ledande aktörer inom sportindustrin, detta kommer att bli årets höjdpunkt för oss som arbetar med det kommersiella kring sporten. Fortfarande finns ett fåtal platser kvar för de som tänkt att anmäla sig, men snart måste vi säga stopp", säger arrangören Henrik Bonnevier, Sport Business Nordic.

Sagt om Sport & Pengar:

”Sport & Pengar är Sveriges bästa forum när det gäller att få en övergripande bild av sportindustrin. Evenemanget är också ett utmärkt tillfälle att träffa kollegor och partners.”

-Per Tellander, Head of Sports, Viasat

”Sport & Pengar är ett fantastiskt nätverksforum för oss som arbetar inom sportindustrin. Sport & Pengar samlar sportens ledande aktörerna för att nätverka, utbyta idéer och diskutera framtidens kommersiella möjligheter och utmaningar”

-Stefan Andreasson, Klubbdirektör, IF Elfsborg.

"Det känns självklart för oss på SJ att delta på Sport & Pengar och vara med och delta i diskussionen kring de kommersiella frågorna som sportindustrin står inför. Värdet av starka relationer och det personliga mötet blir allt viktigare och Sport & Pengar är en fantastisk mötesplats för oss som arbetar i branschen"

- Ricky Strandberg, Sponsorchef på SJ.

Följande är anmälda:

adX Search, Aftonbladet, Aktiespararna, All Rights, AUDI, Badminton Sweden, Bajen Fans Hockey, Bola, Brandspot, Byggconstruct, Caddie Sport & Business, Canal Plus, Choice Hotels, Dagens Industri, Dala Sports Academy, Djurgården Fotboll, EA SPORTS, En Svensk Klassiker AB, Event & Expo, Event in Skåne, Expressen, Folksam, Frank Advokatbyrå, Future, Föreningen Blodomloppet, Globalmouth, GPBM Nordic, Halmstad & Co, Hansen Event & Conference, Högskolan Dalarna, ICYou Group, IEC in Sports, IF Elfsborg, IK Sirius Bandy, IMG, Infront Sports & Media, Interactive City, ISP Sport & Marketing, JJP, KY Sportmarketing, LS Kontor, Mediapuls, Monster, Mosync, Nordea, Offensiv Sport, Provins Insurance, Qtrust, Rebnis Hotel Systems, Resema, Riksidrottsförbundet, S&B, Saleracer.com, Scandic, Screenbolaget, SEB, Semantix, SISU Idrottsutbildarna, SJ, Skandia, Skattejuridik Rygaard, Skipark 360, Sponsorworld, Sport Business London, Sport Business Nordic, Staar Event & Sports Marketing, Steve Perryman, Stockholm Globe Arenas, Stockholm Visitors Board, Stockholms Universitet, Strömberg & Partners, Sundsvall Dragons, Svenska Bandyförbundet, Svenska Basketförbundet, Svenska Bilsportförbundet, Svenska Brottningsförbundet, Svenska Dagbladet, Svenska Dartförbundet, Svenska Gymnastikförbundet, Svenska Innebandyförbundet, Svenska Karateförbundet, Svenska Konståkningsförbundet, Svenska Orienteringsförbundet, Svenska Resebolaget, Svenska Squashförbundet, Svenska Simförbundet, Svenska Skidskytteförbundet, Svenska Skidförbundet, Svenska Spel, Svenska Triathlonförbundet, Svenska Vattenskid- & Wakeboardförbundet, Sveriges Olympiska Kommitte, SVT, Swedbank, Swedish Beach Tour, Södertörns Högskola, Taxi Kurir, TT, TV4, Upplands Idrottsförbund, Uppsala Kommun, Wagnsson Sport & Entertainment, Vasaloppet, Whyshore, Viasat, Vikingarännet Marknads AB, Wizmobi, Vätternrundan, Östersunds Kommun, 08 Stockholm Human Rights

Datum:

Fredag den 26 november 2010.

Plats:

Quality Globe Hotel, Stockholm.

Tid:08:30 - 17:30

Pris:

1 900 SEK + moms vilket inkluderar deltagarplats, business intelligence, lunch, kaffe och mingel, anmälan är bindande.

Anmälan & Pressackreditering:

Anmälan eller pressackreditering kan göras direkt på internet via detta e-formulär.Klicka här!
alternativt via e-post till henrik.bonnevier@sportbusiness.se

För mer information:

Ladda ner broschyr,klicka här.

Vid övriga frågor kontakta arrangör Sport Business Nordic på +46(0)73-523 97 57 alt. henrik.bonnevier@sportbusiness.se