Nordnet Sverige

Rekordvarmt på Oslo Børs for privatpersoner i juli

Pressmeddelande   •   Aug 01, 2007 09:42 CEST

Handelen hos aktørene som driver med ren Internetthandel på det norske markedet, Nordnet, NetFonds, E-Trade og Skandiabanken, endte på 293.886 transaksjoner i juli og handelsvolumet endte på 26,5 mrd. Dette tilsvarer en økning i antall transaksjoner på 55,6% sammenlignet med juli i fjor, da antall transaksjoner var 188.807 og volumet 16,1 mrd. I juni i år var sammenlignbare tall 275.511 transaksjoner og 27,9 mrd. i volum.

Internettmeglerne stod for 15,62% av antall transaksjoner og 6,12% av volumet på Oslo Børs i juli. Nordnet er største megler på Oslo Børs i juli med en markedsandel på 9,36% målt i antall transaksjoner.

”Det er ingen tvil om at en rekke privatinvestorer har brukt mer tid på børsen i sommer enn tidligere år og aldri har privatinvestorene gjennomført så mange transaksjoner i juli måned. En del av forklaringen til den høye aktiviteten er utvilsomt både nye rekorder og en kraftig korreksjon på Oslo Børs, samtidig som en del selskaper har levert resultatrapporter”, sier daglig leder Lars Thorstensen i Nordnet Norge.

”Blant de mest populære aksjene så seiler Golden Ocean Group til topps for første gang i år, samtidig som REC og DNO fortsatt er høyt oppe”, sier Lars Thorstensen videre.

Golden Ocean Group og REC mest populære i juli

Golden Ocean Group og REC var de mest populære enkeltaksjene i juli med henholdsvis 22.686 og 13.689 transaksjoner. De ti mest populære aksjene i juli blant privatinvestorer var Golden Ocean Group, REC, DNO, Simtronics, Aker Yards, CanArgo, Global Geo Services, Fast Search & Transfer, Marine Harvest og Yara. Se vedlagte tabeller for oversikt over antall transaksjoner i de mest populære aksjene omsatt via internett i juli.

Kilde: Nordnet, Oslo Børs.

For ytterligere info rmasjon, kontakt:
Lars Thorstensen, Daglig leder Nordnet Norge, +47 23333009, +47 92821704, lars.thorstensen@nordnet.no