Rekryteringskanalen

Rekryteringskanalen byter lokal som ett led i expansionsplanerna.

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2010 10:38 CEST

Rekryteringskanalen har nyligen bytt lokal i syfte att kunna växa och expandera organiskt och genomtänkt under resterande del av detta år samt under 2011 och 2012.

- Vi ser tydliga tecken på att marknaden är mogen för nya produkter eftersom dagens jobbsajter ser väldigt lika ut, säger Johan Henriksson VD på Rekryteringskanalen.

Rekryteringskanalen har ökat antalet relevanta besökare varje månad och tillväxten fortsätter tack vare stigande antal nykunder och stor andel omteckning av samarbetsavtal för befintliga kunder. Ett antal nyckelpersoner har plockats in på rekryterings- och säljsidan. Men fler rekryteringar är på gång.

- Vi har investerat mycket i en konkurrenskraftig produkt. Nu märker vi genom våra nöjda kunder att investeringarna har gett önskvärt resultat. Därför inleder vi just nu en offensiv där vi kommer att jobba stenhårt för att främst rekrytera ett antal skickliga säljare, säger Johan Henriksson.

Rekryteringskanalen startade 2009 och är systersajt till Studiekanalen som funnits sedan 2008. Expansionen kommer inte att stanna vid detta, men bolagets VD vill inte gå in i detalj på vilka satsningar som kommer att göras under 2011.

- Vi har en tydlig plan för när, hur och var vi skall investera i ytterligare kundvärde. Exakt hur vi kommer att växa framöver vill vi inte gå in i detalj på, men marknaden ser väldigt lovande ut. Vi har etablerat en position på marknaden som vi kommer att befästa och stärka på vår ”hemmaplan” innan vi går in på andra marknader, säger Johan Henriksson.

Kontakt:
Johan Henriksson, VD
Rekryteringskanalen Sverige AB
0735 - 540016

Rekryteringskanalen är Sveriges mest moderna och interaktiva mötesplats mellan arbetssökande och arbetsgivare. På Rekryteringskanalen söker du jobb samt deltar i rekrycommunity och läser jobbnyheter.