SkolportenGruppen

Rektor - drivkraften i morgondagens skola

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2011 15:13 CET

Rektor spelar en avgörande roll för skolans framtida utveckling. Rollen som ledare för det pedagogiska arbetet är i konstant förändring - just nu kanske mer än någonsin tidigare. Hur ser dagens rektorsroll ut och hur ser den ut i ett framtida globalt perspektiv?

- Vi vill erbjuda rektorer en mötesplats där deras profession står i fokus. Hur ska deras chefsskap se ut och utvecklas för att kunna möta framtidens förväntningar och krav? Därför arrangerar vi den 28-29 november tillsammans med Sveriges Skolchefer, Sveriges Kommuner och Landsting och Friskolornas riksförbund en konferens om rektorsrollen, säger Therese Mabon, vd på Skolporten.

- Intresset för konferensen är stort, vilket visar att det finns ett behov bland landets rektorer att mötas på en gemensam arena där deras vardag står i fokus. Det här är viktiga frågor som är avgörande för elevernas, lärarnas och hela skolans utveckling. Tanken är att konferensen ska bli ett årligt återkommande event, vi har redan börjar planera 2012 års program, säger Therese Mabon.

Vill ni bevaka konferensen Rektor som drivkraft i morgondagens skola, vänligen kontakta Sandra Arnborg, sandra.arnborg@skolporten.com tel 08-562 268 08.
Mer information finns här: Program och information

Om Skolporten AB Skolporten mål är att underlätta vardagen för skolans lärare
och ledare genom att svara mot de önskemål och behov som de har i sin profession.
På skolporten.com publicerar vi varje dag aktuella skolnyheter, debatter och forskningsresultat. För mer information om företaget och våra övriga tjänster, vänligen läs mer på www.skolporten.com.