Relation & Brand AB

RELATION & BRANDS FÖRETRÄDESEMISSION KRAFTIGT ÖVERTECKNAD

Pressmeddelande   •   Jan 13, 2010 09:15 CET

Noterade marknadsföringsbolaget Relation & Brand AB (Aktietorget:RBAB) tillkännagav idag att den företrädesemission extra bolagsstämman godkände den 14 december nu är genomförd. Intresset för emissionen har varit stort med resultatet att emissionen blivit övertecknad med en multipel på 2,3.

- Överteckningen är inte minst ett tecken på dedikerade och starka ägare. Det är också ett tecken på att vi har ett slagkraftigt erbjudande på en intressant marknad med stor potential, säger bolagets VD Marcus Huber.

Emissionen innebär att bolaget tillförs ytterligare 5,5 miljoner kronor före emissionskostnader. Relation & Brand har tidigare offentliggjort att kapitalet kommer att användas till att amortera delar av bolagets lån samt skapa ytterligare utrymme för tillväxt.

Genom emissionen ställs ytterligare 10.917.793 B-aktier ut. Därmed uppgår totala antalet B-aktier till 21.835.586 när registreringen hos bolagsverket är fullföljd.

Av de nytecknade aktierna tecknades 10 338 483 med stöd av teckningsrätter vilket motsvarar 97,7 procent av aktierna. Dessutom ansöktes om att få teckna 14.677.467 B-aktier utan stöd av teckningsrätter vilket gör att det totalt ansöktes om att teckna 25.015.950 aktier.

2010-01-13

För ytterligare information kontakta:
Marcus Huber, VD
E-post: Marcus.huber@relationbrand.com

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Relation & Brand Pressrelease 2010-01-13.pdf

Mer information från beQuoted
Nyhetssida Relation & Brand

Om Relation & Brand
Relation & Brand startades 1999 och tillhandahåller såväl mjukvara som tjänster för att hjälpa företag och organisationer att kommunicera med kunder, medlemmar och allmänhet. Idag ingår även sökmotoroptimeringsbolaget Net Pilots i Relation & Brand. Bland företagets kunder finns Coop, Poolia, SF Bio, och Volvo. Bolaget är noterat på Aktietorget och handlas under beteckningen RBAB B.