Conveyor 22 AB

REN ELEKTRISK INGENJÖRSKONST

Pressmeddelande  •  2012-10-20 18:03 CEST

Conveyor 22 presenterar en världsunik elektrisk skaktransportör!

Den patenterade ECS-121 innehåller den absolut senaste teknologin, är helt utsläppsfri, underhållsfri och extremt kompakt.

ECS-121 är det mest revolutionerande i transportörsvärlden, berättar Anne-Maj Öström, VD.

Skonsamhet både mot både produkter och arbetsmiljö är väsentligt och ECS-121 uppfyller våra högt ställda krav på dessa områden, säger konstruktören Lars Sandberg.

Conveyor 22:s eltransportörer är konstruerade för kontinuerlig drift och lång livslängd. Alla mekaniska delar är inbyggda och arbetar i oljebad. Ljudnivån är låg vilket gynnar arbetsmiljön. Sensorteknik ser till att exakt så mycket energi som krävs används – ca 5% av vad en tryckluftsdriven transportör förbrukar.

Den största mataren är bara 318x138x68 mm och är därmed lätt att applicera och bygga in.

Då kringutrustning är både kostsamt och tidsödande att ta fram erbjuder vi ett komplett flexibelt utmatningssystem med rännor av egenframtagen strukturerad plåt, balkar, fästen och glidelement.

Besök vår nya hemsida – se en ny teknik för en hållbar framtid!

www.conveyor22.se

Träffa oss och se produkten LIVE vid lanseringen på Scanpack 23-26 oktober och Elmia Subcontractor 6-9 november!

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom