KAN Malmo AB

ReNew Life - ekologisk rening i ny webbshop

Pressmeddelande   •   Apr 14, 2009 12:13 CEST

ReNew Life, som erbjuder högkvalitativa, ekologiska reningsprodukter, har i dagarna lanserat sin nya webbshop.

KAN står för koncept, design och utveckling och arbetar även med ReNew Life's omfattande bannerannonsering. Den nya sajten www.renewlife.se innehåller såväl en shop-del som en inspirationsdel och syftar till att att skapa ett helhetskoncept kring detox och rening av kroppen. På sajten kan man handla såväl enskilda produkter, som abonnera på paketerbjudanden. ReNew Life samarbetar även med kostrådgivaren och kokboksförfattaren Ulrika Davidsson, som på sajten delar med sig av tips och råd, samt recept och menyplaner för din detoxkur.

Sajten kommer att utvecklas kontinuerligt med exempelvis bloggare och annat inspirerande material, och det finns även planer på att lansera sajten i övriga nordiska länder. Såväl sajt som shop är byggd i verktyget SiteDirect.

Anders Ringnér, VD för ReNew Life kommenterar:
»Målet var att ge våra kunder en »ren«, funktionell och användarvänlig webbshop. Dessutom ser vi det som oerhört viktigt att kunna förmedla kunskap och information, inte bara kring våra produkter, utan även kring hälsa och inre välbefinnande. Det har vi verktyget för nu och jag tycker att KAN har lyckats otroligt bra med design och med att förmedla det vi står för, dvs renhet!«

ReNew Life är den största och snabbast växande leverantören av detox- och reningsprodukter till hälsokostbranschen i USA. Sedan ett tag tillbaka finns ReNew Life även i Sverige. Produktlinjen består av ett helhetsprogram för människans inre som omfattar olika detox- och reningskurer samt kostfiber, Omega-3, matsmältningsenzymer och goda mjölksyrebakterier. Produkterna kan enbart köpas via www.renewlife.se

För mer information, kontakta:
Hanna Elfvin
hanna.elfvin@kan.se

----------------

KAN är en strategisk webbyrå vars specialitet är att hjälpa dig att lyckas med din digitala kommunikation. KAN har 27 anställda och finns i Malmö. Bland kunderna märks Sony Ericsson Mobile Communications, E.ON, IKEA, Nestlé Norden, Egmont Tidskrifter och Alfa Laval.