Renew Magazine

Renew Magazine medverkar på Trendgalan

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2011 21:57 CET

Renew Magazine  finns enbart på nätet och vänder sig till män och kvinnor som är intresserade av livs- och levnadsfrågor, entreprenörskap och annat som inspirerar till nya tankar och idéer.

- Förutom att vi skriver så kommer vi också att arrangera eller medverka vid olika event, nu i höst  som sagt på Trendgalan 9 december. Jag kommer bland annat leda en debatt om: Hur håller Sverige konkurrenskraften internationellt – vad utmärker Sverige? Var är Sverige på väg? Hur får vi nya börsbolag? Berättar Johanna Litsgård Lebourne.

De som ligger bakom Renew Magazine är Åsa-Mia Fellinger och Johanna Litsgård Lebourne.

Åsa -Mia Fellinger har mångårig erfarenhet av ledarskapsutveckling, rekryteringsarbete och psykoterapeutiskt arbete. Hon är legitimerad psykolog, legitimerad psykoterapeut och författare till fyra fackböcker, varav två inom ledarskap och två inom rekrytering. Hon har också läst praktisk journalistik på Poppius.

Johanna Litsgård Lebourne är utbildad journalist i Sverige och USA och har framför allt jobbat som reporter utomlands för SVT och TV4. Hon har producerat två dokumentärfilmer för SVT  från Hongkong och Centralafrikanska Republiken, arbetat som stringer åt SVT i Los Angeles och varit utrikesreporter på Rapport, Aktuellt och TV4 Nyheter. Just nu är hon verksamhetsledare för en yrkesutbildning  inom TV och journalistik.

- Vi kommer snart börja lansera våra bloggare från olika delar av världen, bland annat London, San Fransisco och New York men vi söker även någon från Stockholm. I samband med Trendgalan drar vi igång en tävling om vem som ska få blogga härifrån, säger Johanna.

Tidningen görs visserligen i Sverige men kommer även att finnas i en engelsk version och fokusera på ämnen som berör människor runt om i världen. Sajten uppdateras veckovis. Medlemskapet är gratis. Läs mer på www.renewmag.se