Dometic Aktiebolag

Rent vatten med en enkel knapptryckning

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2003 15:13 CEST

Alla färskvattentankar innehåller miljontals med bakterier, som ger dålig lukt och smak. Även fast man rengör ordentligt så kan man inte få bort alla bakterier. Oavsett om man borstar tänderna, sköljer grönsaker eller dricker vattnet, så är det fortfarande en hälsofara. Med Dometics nya vattenrenare tar du bort alla bakterier och lukter, du får ett fräscht och luktfritt vatten på direkten.

3-stegs skydd
Det säkraste sättet att ta bort bakterier är med Ultraviolett strålning (UV) strålning. Men Dometics vattenrenare gör mer än så. Ett partikel- och karbonfilter tillsammans med UV-strålningen tar säkert bort alla bakterier, dålig smak och lukt.
Systemet drivs på 12 Volt och har en väldigt låg energiförbrukning. Vattenkvaliten kontrolleras automatiskt av vattenrenaren.

Enkel användning
Den nya vattenrenaren från Dometic kan lätt installeras på minimal plats, vart som helst i fordonet. Vi rekomenderar att placera den nära vattenanslutningen i kök eller badrum. Användning och underhåll är väldigt enkelt, Karbonfiltret och UV-lampan kan lätt bytas, om behov finns. Skulle systemet sluta fungera som det ska, t ex trasig UV-lampa (händer sällan) så stänger systemet automatiskt av tillförseln av vatten och indikerar fel.

Teknisk data
Vatten flöde, liter/min: 5
Volt: 9-35
Energiförbrukning, Watt: 10
Energiförbrukning, viloläge: 1
Mått: (HxBxD) mm: 340x290x140
Vikt, kg: 3
Vattenkvalitet, övervakning: Ja
Filterindikator: Ja
Läckage-larm: Ja

Dometics vattenrenare finns utställd i Dometics monter (B03:28) på Elmia Husvagn och husbil, Jönköping 11 - 14 september.

Dometic International är den ledande leverantören av specialkyla och andra produkter och system som utvecklas, formges och tillverkas för att främst användas inom fritidsapplikationer såsom fritidsfordon, fritidsbåtar och hotellrum. Produkterna tillgodoser slutkundens specifika önskemål om ökad komfort utanför hemmet. Dometic levererar även specialkyla för medicinska tillämpningar. Koncernen är organiserad i två verksamhetsområden, Recreation Vehicle and Pleasure Boat Systems samt Special Refrigeration Systems. Dometic har produktionsanläggningar i tio länder, egen försäljnings- och marknadsorganisation i 35 länder samt cirka 65 distributörer globalt. 2002 omsatte koncernen cirka 6 400 MSEK och sysselsatte cirka 4 000 personer. Dometic ägs av EQT, ett ledande riskkapitalbolag i norra Europa, samt nyckelpersoner inom bolaget.

Mer information:
Daniel Lindgren, Säljkonsulent Caravan Sverige