Renthia AB

Renthia Når Topp 50 Bland Tusentals PropTech Bolag för bästa idé inom fastighetsbranschen!

Pressmeddelande   •   Apr 30, 2019 20:00 CEST

Utav 2900 ansökande PropTech bolag som pitchat kreativa och teknologiska lösningar inom fastighetsbranschen har Renthia nått topp 50 och kommer att delta i en "PrePitch i London under Maj månad.

"We are happy to inform you that we have saved Renthia the last spot for our PrePitch Event in London and as your startup has scored very high with our jury, we would like to invite you to join us at the semi-finals (PrePitch) on May 15th - 16th at Future Cities Catapult in London, UK"

- I Sverige är PropTech inte uppmärksammat på samma sätt som det är i UK, Tyskland och vissa andra marknader i Europa. Att Renthia nu uppmärksammas i Europa, av ledande aktörer är positiv respons på vår affärsidé och vår digitala lösning på långtidsuthyrning av bostäder" - Head of Marketing, Karzan.

Den 15:e och 16:e maj kommer Renthia delta i PrePitchen i Future Cities Catapult i London. En pitch som kommer att presenteras för en jury beståendes av stora aktörer som Aachener Grund, Aareal Bank, Berlin Hyp, BNP Paribas Real Estate, CA Immobilien, CBRE, Commerz Real, CORPUS SIREO, Credit Suisse, Deutsche Pfandbriefbank, Nemetschek, PATRIZIA, PwC, Strabag, Union Investment, UBS; VONOVIA och WISAG.

Renthia är en digital plattform som kopplar samman fastighetsägare och privata hyresvärdar med hyresgäster genom att automatisera långtidsuthyrning av bostäder.