Resco AB

Resco AB (publ) (SE) - Resco avnoteras från Stockholmsbörsen

Pressmeddelande   •   Mar 29, 2006 13:24 CEST

Styrelsen i Resco AB (publ) har beslutat att anmäla bolaget för avnotering från OMX Stockholmsbörsens O-lista. Anledningen till detta är det pågående samgåendet med AcandoFrontec AB. AcandoFrontec har meddelat att ägare till 95 procent av aktiekapitalet i Resco har accepterat erbjudandet av den 9 januari 2006.

För ytterligare information kontakta:
Per Killiner, CFO, telefon 070 890 30 35

Kort om Resco
Resco är ett internationellt konsultföretag inom IT, affärssystem och verksamhetsutveckling. Resco implementerar, vidareutvecklar och anpassar affärssystem och IT-system så att de i sin helhet stödjer uppdragsgivarens affärsverksamhet på bästa sätt. Rescos viktigaste affärspartner är IBM, Microsoft och SAP. Resco grundades 1982 och har idag omkring 290 anställda i Sverige, Tyskland och Finland. Bolaget har varit noterat på Stockholmsbörsens O-lista sedan 1996. www.resco.se

De större aktieägarna, styrelser och ledningar i AcandoFrontec och Resco har enats om att föra en process syftande till ett samgående av de två företagen. Avsikten är att skapa ett ledande bolag i norra Europa för verksamhets- och IT-konsulter med bl.a. marknadsledande position i Sverige avseende affärssystem från SAP och Microsoft. Bolaget får efter samgåendet cirka 1000 medarbetare och en omsättning på cirka 1 miljard kronor.