Resco AB

Resco får Axaptaorder hos NFB Transport Systems AB

Pressmeddelande   •   Dec 15, 2003 08:58 CET

Resco har fått uppdraget att leverera affärssystemet Microsoft Business Solution - Axapta - till NFB Transport Systems AB.

NFB ska ersätta ett äldre egenutvecklat minidatorsystem med Axapta. Genom bytet tar man bort riskerna som förknippas med det äldre systemet, samtidigt som driftskostnaden minskas. Det nya systemet ska också bidra till att öka kundservicegraden, ge en effektivare behandling av kundförfrågningar och order samt att ge ett betydligt bättre systemstöd och verktyg för uppföljning och ledning.

- Vår viktigaste utmaning är att vara kostnadseffektiva och flexibla. Jag är övertygad om att Axapta är rätt plattform för oss att uppnå dessa mål. Den här typen av affärssystemsprojekt är riskfylld och det känns tryggt att få genomföra resan tillsammans med en erfaren konsult som Resco, säger Kent Hofmann, vd NFB.

Uppdraget att implementera Axapta-systemet startar i december 2003 och pågår fram till april 2004.

NFB är, med en omsättning på 180 miljoner under 2003, ett av de största flyttbolagen i Europa. Företaget är etablerat i Norge och Sverige, med huvudkontor i Stockholm. Kunderna finns främst bland myndigheter och företag. Företaget ligger sedan länge i framkant med att använda IT i sin verksamhet, såväl internt som genom att erbjuda sina kunder olika former av mervärden. Beslutet att investera i ett nytt affärssystem baseras på en övertygelse om att framtidens datastöd behöver vara integrerat, flexibelt, lättanvänt, webbanpassat och kostnadseffektivt.

För mer information vänligen kontakta:
Thomas Randerz, VD Resco Sverige AB, mobil 0708-90 31 64
thomas.randerz@resco.se

Jan Mentzer, kundansvarig NFB, Resco Sverige AB, mobil 0708-90 30 26, jan.mentzer@resco.se

Åsa Lundström, ekonomichef NFB, telefon 08-578 579 74, mobil 0704-73 98 44, asa.lundstrom@nfb.se eller www.nfb.se.

Om Resco
Resco implementerar, bygger och vidareutvecklar affärssystem- och integrationslösningar. Företagets lösningar utvecklar kundernas samverkan med kunder och leverantörer samt effektiviserar interna processer och IT-system. Resco grundades 1982 och finns idag i Sverige, Finland och Tyskland. Resco har idag cirka 250 medarbetare. Företaget är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. För mer information om företaget se www.resco.se.