Resco AB

Resco satsar på HR inom SAP

Pressmeddelande   •  Jun 16, 2003 16:05 CEST

Resco utökar sin SAP-grupp med tio HR-konsulter som från hösten kommer att arbeta från ett nytt kontor i Norrköping.

Resco fortsätter sin satsning på affärssystemet SAP och förstärker sitt erbjudande med kompetens inom HR (Human Relations).

- Vi har sett ett behov av HR-tjänster inom SAP på marknaden och utökar därför vår konsultgrupp med den här kompetensen för att möta efterfrågan, säger Bengt Thurn, affärsområdeschef SAP, Resco Sverige.

Konsulterna är några av Sveriges mest erfarna inom HR och har heltäckande kompetens inom SAPs HR-moduler. De börjar på Resco efter sommaren.

Resco har därmed ett 90-tal SAP-konsulter, varav 70 verkar i Sverige och de övriga i Finland och Tyskland. Resco var den första lokala IT-konsulten som blev partner med SAP i Sverige och är idag en av de ledande aktörerna på SAP-marknaden. Resco erbjuder ett komplett utbud av SAP-relaterade tjänster. I våras blev Resco en av de första som fick avtal med SAP Sverige som återförsäljare av SMB-produkterna (Small and Midsize Business) mySAP All-in-One och mySAP Business One.

För mer information vänligen kontakta:
Thomas Randerz, vd Resco Sverige, 070-890 31 64, thomas.randerz@resco.se
Bengt Thurn, affärsområdeschef SAP, Resco Sverige, 0708-90 30 10, bengt.thurn@resco.se

Om Resco
Resco implementerar, bygger och vidareutvecklar affärssystem- och integrationslösningar. Företagets lösningar utvecklar kundernas samverkan med kunder och leverantörer samt effektiviserar interna processer och IT-system. Resco grundades 1982 och finns idag i Sverige, Finland och Tyskland. Resco har idag cirka 250 medarbetare. Företaget är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. För mer information om företaget se www.resco.se.