Dynatrace

Research in Action rankar Compuware som globalt ledande leverantör inom APM (Application Performance Management)

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2013 16:46 CET

STOCKHOLM – 11 november 2013 – (Nasdaq: CPWR). Det oberoende analysföretaget Research in Action har utsett Compuware till den globalt ledande leverantören av ”Deep Application Transaction Management

Enligt Research in Actions marknadsanalysrapport med titeln: “The Need for Speed: Research In Action Vendor Selection Matrix - Deep Application Transaction Management”, som utvärderat tio konkurrerande företag i deras strategier och tekniska egenskaper, rankas Compuware högst av alla sina konkurrenter i båda kategorierna. Compuware erbjuder den totalt sett mest balanserade lösningen på marknaden, med den högsta kundnöjdheten och kundmedvetenheten av dem alla tio. Ladda ned hela rapporten här.

"Användarna blir allt mer mobila med applikationer som breder ut sig över både företaget och i molnet, vilket gör utmaningen att bibehålla kvaliteten på servicen större”, säger Dr Thomas Mendel Ph.D., VD för Research in Action. De flesta företag står idag inför utmaningen att hantera inte bara deras befintliga system utan också en blandning av webbapplikationer och molntjänster, vilket betydligt ökar komplexiteten.  Som ett resultat av det kräver IT service chefer möjligheten att automatiskt upptäcka prestandaproblem, och få en detaljerad nivå av insyn i den verkliga slutanvändarens upplevelse. Detta gör det möjligt för dem att monitorera prestanda inte bara inom sin egen infrastruktur, utan längs hela applikationens transaktionsbana, från ursprung till slutkund.

"Compuware täcker idag alla aspekter kring hanteringen av de djupgående applikationernas transaktioner på marknaden mycket väl” fortsätter Mendel. "Genom att möjliggöra för kunderna att välja mellan SaaS och traditionella metoder av driftsättning är utsikterna för Compuware positiva.”

Research in Action definierar APM marknaden för monitorering och hantering av mjukvaruapplikationers prestanda och tillgänglighet. Marknadsvärdet är ca 5 miljarder dollar i programvarulicenser, underhåll och SaaS intäkter, med en årlig tillväxt på mellan 10-15 procent. Under senare år har fler aktörer kommit in på marknaden och termen APM har blivit mer generell. Därför har Research in Action fokuserat på en specifik del av APM marknaden. De företag som har lösningar som monitorerar och hanterar flödet av applikationstransaktioner, från applikationens ursprung till slutkunden, Deep Application Transaction Management.

"Denna utmärkelse är ett erkännande av Compuwares marknadsledande position och långa historia av innovation, genomförande och leverans, " säger John Van Siclen, General Manager på Compuwares APM enhet. "Vår nya generations syn på APM och djupgående transaktionshantering sätter en ny branschstandard och i grunden förändrar det sättet på hur prestanda ska hanteras.

Självklart är detta goda nyheter för både Compuware och våra kunder, eftersom vi möjliggör en maximering av avkastningen på deras investeringar i sina affärssystem", avslutar Van Siclen.

Research in Action Vendor Selection Matrix Disclaimer
Research In Action GmbH does not endorse any vendor, product or service depicted in our research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings. The information contained in this research has been obtained from both enterprise as well as vendor sources believed to be reliable. Research In Action GmbH’s research publications consist of the analysts’ opinions and should not be considered as statements of fact. The opinions expressed are subject to change without further notice. Research In Action GmbH disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

Compuware APM

Compuware APM är ledande i en ny generation som analyserar applikations prestanda. Till skillnad från traditionella APM lösningar som är tunga, svåra och reaktiva, är Compuware APM lätt, smart och proaktiv. Compuware APM är byggd för att hantera komplexiteten i dagens mest krävande moderna applikationer, inklusive mobil, moln, big data och SOA. Compuware APM optimerar och övervakar tiotusentals applikationer hos mer än 5000 kunder, stora som små, ​​runt om i världen. Utifrån slutanvändarnas upplevelser vill våra kunder ha snabbare prestanda, proaktiv problemlösning och snabbare time-to-market. De vill också minska sina kostnader för applikationshantering genom smartare analyser, avancerad APM automatisering och en unik grund för livscykelanalys av prestandan.

Compuware har under mer än fyrtio år levererat mjukvara, expertis och lösningar för att förbättra produktiviteten för företag världen över genom att optimera tillgänglighet och prestanda. Compuware har över 7 100 kunder världen över, bland annat Google, Facebook, Yahoo, LG, Logitech och Adobe. För mer information, se www.compuware.com.