adX Search AB

Researrangören Solresor – Ny kund till adX Search

Pressmeddelande   •   Dec 07, 2012 21:35 CET

adX Search kan stolt meddela att vi i november behåller vår topp två ranking som världens bästa PPC plattform, rankade av TOPSEOs (www.topseos.com). Under årets 3:e kvartal har vi förfinat och uppgraderat plattformens funktioner för live-produkt feeds och dynamiska annonser, som leder sökmotorernas besökare direkt till webbplatsens produktsidor. Dessa funktioner har fått enorm respons från adX Search’s kunder, inklusive vår senaste europeiska kund, Solresor, en av Skandinaviens ledande researrangörer.

Annonsering med dynamiska annonser är en metod som är till stor nytta för e-handelsföretag och återförsäljare som har en onlinebutik. Feeden baseras på kundernas produktkataloger, från vilka vi skapar annonser med dynamiska produktnamn, målsidor och priser. För Solresor innebär detta en kampanj där adX plattform infogar den lägsta priset på aktuella paketresor direkt i de sponsrade länkarna (textannonserna) och länkar kunden till rätt bokningssida. Genom adX Search’s regelsystem uppdateras priser och målsidor automatiskt i realtid och annonserna visar således endast aktuella erbjudanden och incitament. Magnus Stadin, E-Business Manager på Solresor, ser stor potential i dessa feeds för Solresors online-försäljning som en följd av att vara effektiv inom onlinemarknadsföring och försäljning.

Han säger: "Vår digitala strategi syftar till en omfattande tillväxt på nätet och att optimera kostnaderna för försäljning på nätet, vilket kommer att gynna våra kunder. Automatisering av uppgifter av repitativt slag är en viktig del för att vi ska arbeta smartare på nätet. Därför är adX Search’s plattform och tjänsterna som de erbjuder en perfekt partner för oss i genomförandet av SEM-delen av vår digitala strategi. Genom att använda adX Search’s plattform säkerställer vi att våra erbjudanden som annonseras i Google Adwords överrensstämmer med vad som finns tillgängligt "i lager" utan att det krävs något manuellt arbete för att hålla annonserna uppdaterade.”

Förutom de nya funktionerna i plattformen har adX Search också inriktat sig på att förbättra service och kundsupport och ökat bemanningen i syfte att erbjuda våra kunder ytterligare stöd i vår kontoadministrationstjänst. Denna tjänst utökar våra partnerskap för integrerad marknadsföring med våra kunder och inkluderar: kampanjhantering, produkt feeds, budhantering, avancerad integrerad samtalsspårning, autodeploy för annonser och sökord, flerkanalig spårning och konverteringsoptimering. Vår nya uppsättning funktioner har redan börjat attrahera nya kunder både nationellt och internationellt, och har även stärkt våra relationer och samarbeten med vår befintliga kundbas.

Om adX Search

adX Search, www.adxsearch.com grundades år 2006 och är ett ledande onlinemarknadsföringsföretag som erbjuder kampanjhantering och teknologi kring sökmarknadsföring. Syftet med adX Search mjukvaruplattform är att Aktivera, Automatisera & Accelerera PPC-prestanda. adX Search har flera gånger utsetts till världens andra bästa PPC Plattform av den oberoende aktören topseos.com.

Kontaktinformation:

Anna Edelsvärd