Ecolyx.com

Resebolaget Ecospheres lanserar nytt, exklusivt varumärke

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2014 12:35 CEST

Det hållbara resebolaget Ecospheres lanserar nu ett nytt varumärke med fokus på mycket exklusiva, skräddarsydda resor. Varumärket med samma namn som bolaget, riktar sig mot ett klientel som efterfrågar ett unikt innehåll. Resorna liknas vid en privat inbjudan där man känner sig mer som en gäst snarare än en turist.

”Vi har sett en möjlighet på den skandinaviska marknaden gällande den här typen av resor, säger Ulrika Löfdahl, VD på Ecospheres. Till skillnad från många av våra konkurrenter inom det här segmentet fokuserar vi inte på hotellet, utan på själva upplevelsen.”

”Vi erbjuder upplevelser som inte bara är unika, småskaliga och ”off the beaten track”, dessa destinationer är även hållbara och arbetar med olika projekt för att stötta lokalbefolkning samt bevara djur och natur, vilket går hand i hand med vår företags -filosofi . Att boendet är lyxigt och fantastiskt är underförstått”, menar Ulrika.

Under en av resorna under temat ”African Outposts” besöker man Mahale Mountains National Park i västra Tanzania, där man under tidig morgon vandrar man tillsammans med en guide för att hitta de schimpanser som lever här. Eftermiddagarna spenderas på den privata och exklusiva lodgen som ligger vackert vid stranden av Tanganyika-sjön med möjligheter till sol, bad och segling.

Ulrika berättar även att man nyligen skrivit avtal med en betydande aktör på den internationella marknaden, med kunder som söker efter just den här sortens resor. Av sekretesskäl kan hon idag inte avslöja vilket företag det handlar om, men hoppas på ett lovande samarbete.

En ny sajt kommer att lanseras inom kort men för mer information om resorna går det bra att kontakta: info@ecospheres.se

Ecospheres är ett ansvarsfullt resebolag med varumärkena ecospheres och ecolyx.com som erbjuder ekolyxresor till handplockade resmål. Ekolyx innebär inte endast lyxen i den generella bemärkelsen utan också lyxen att uppleva något unikt, vara på en naturskön plats, möta lokal befolkning och lära sig något nytt. Ecospheres erbjuder ett genuint, hållbart och engagerat sätt att resa - framtidens sätt att resa genom verkliga upplevelser av destinationen.