Ecolyx.com

Reseföretaget Ecospheres satsar på kurser i mindfulness

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2013 14:29 CEST

Ecospheres utökar sitt produktutbud och satsar på kurser i Mindfulness tillsammans med den certifierade coachen och diplomerade friskvårdsterapeuten, Jenny Andersson.

Den 8 oktober i höst går den första resan till franska Pyrenéerna, där Ecospheres tillsammans med Jenny, har tagit fram ett program som inkluderar grundläggande teknik i mindfulness, yoga, vandring, vinprovning och mycket mer.

”För oss var det viktigt att samarbeta med en professionell och certifierad coach, varför det kändes som vi träffat mitt i prick när vi började diskutera med Jenny, säger Ulrika Löfdahl, VD på Ecospheres. Vi ville även att kursens fokus skulle vara stresshantering och hur man kan få ut mer av livet i vardagen, samtidigt som vi njuter av god mat, vin i en vacker miljö, en resa som får dig att må bra helt enkelt,” menar Ulrika

Det finns en anledning varför företag såsom Trygghetsrådet, TRR och Poolia anlitar Jenny för att hjälpa deras medarbetare.

”När allt snurrar på så snabbt idag krävs det nya medvetna sätt att hantera sin vardag och kunna leva sitt liv fullt ut. Genom mindfulness lär man sig både att stanna upp, tänka till och lära sig nya verktyg för livet”, menar Jenny.

Ecospheres är en ansvarsfull resebyrå som erbjuder ekolyxresor till handplockade resmål. Ekolyx innebär inte endast lyxen i den generella bemärkelsen utan också lyxen att uppleva något unikt, vara på en naturskön plats, möta lokal befolkning och lära sig något nytt. Ecospheres erbjuder ett genuint, hållbart och engagerat sätt att resa - framtidens sätt att resa genom verkliga upplevelser av destinationen.