Resevaruhuset AB

Resevaruhuset börjar sälja affärsresor i Spanien

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2013 15:24 CET

Resevaruhuset lanserar sin app även för den Spanska affärsresemarknaden, som visat resultat direkt - idag tecknades avtal med ett Spanskt byggbolag.

Under en längre tid har Resevaruhuset iakttagit den Europeiska arenan under och kan därför konstatera att vi har ett starkt koncept för att effektivisera mindre och medelstora företag i Europa. De marknader vi studerat lite närmare är Tyskland och Spanien.

Körs igång direkt

Vi har lanserat appen Door to Door på flera språk, däribland tyska och spanska. I början av januari presenterades den på den tyska marknaden för att därefter genomföra tester under våren. För den spanska marknadens del körs appen skarpt på en gång efter krav från det spanska byggbolaget.

– Vart det här leder vet vi inte idag men vi anser det vara värt att vidareutveckla då gensvaret varit så positivt från både Tyskland och Spanien, tillägger Jonas Gustafson, vd.

Resevaruhuset är Sveriges äldsta familjeägda resebyrå. Redan 1966 slog vi upp portarna till vår första butik på Götgatan i Stockholm. Vår långa historia gör att vi har skaffat oss marknadens kanske mest omfattande kunnande om resor och resmål. Under åren har vi också fått ett unikt kontaktnät bland våra leverantörer. Nu finns vi på tre platser i Sverige, Göteborg, Stockholm och Uppsala.

VÅR AFFÄRSIDÈ

Resevaruhuset ska genom entreprenörskänsla, engagemang och bred kunskap effektivisera våra kunders resande – Hela vägen.

FULLSERVICE

Vi kan erbjuda dig hjälp med både affärs- och semesterresan. Här ordnar vi din resa från början till slut. Oavsätt hur eller vart du vill åka.

VÅR STYRKA

Vi kan erbjuda dig personlig service i våra butiker och på telefon, samtidigt som vi också erbjuder smarta lösningar för dig som vill söka och boka din resa på Internet.

VÅRT MOTTO

Vårt motto innebär att vi inte bara ska sälja en biljett. Vi ska se till att vår kund får en problemfri resa.