Resevaruhuset AB

Resevaruhuset inför Guldkant för privatkunderna

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2012 11:47 CET

Resevaruhuset introducerar konceptet Guldkant.
Vilket innebär innebär resor med det lilla extra oavsett destination.

Efter snart 50 år i branschen har vi byggt upp en stark kundkrets som är stadigt återkommande och köpstarka. Vi har idag över 10.000 återkommande privatkunder. Och av dem är cirka 200 familjer kunder som gärna önskar något extra och som gärna investerar i snitt 100.000-1,3 miljoner varje år på sina semestrar.
Noga utvalda leverantörer

Detta är ett förtroende som vi byggt upp under många år och därför har vi skapat servicen Guldkant. Avdelningen är under uppbyggnad och vi väljer ut våra samarbetspartner samt leverantörer mycket noga. Idag ligger Orient-Express och Club Med med sina sortiment här, men vi kommer även inkorporera privata learjets som möjlig gör en mycket exklusiv flexibilitet för kunden. Faktum är att vi har idag ett tiotal familjer som redan reser på detta vis och vi samtalar just nu med ett brittiskt baserat learjetföretag som vi använt tidigare till våra kunder.
Marknaden växer
Även Yachtcharter läggs in här under samt exklusiva villor världen över. Det är för många svårt att förstå att denna marknad existerar i lilla Sverige och att den dessutom växer allt mer.
– I dag finns det ingen Resebyrå i Sverige som erbjuder denna typ av service, det finns ett fåtal aktörer som erbjuder detta som en helhet och det är just det som vi kommer fokusera på, även företagskunderna kommer dra nytta av detta så småningom tillägger Jonas Gustafson, vd.

Resevaruhuset är Sveriges äldsta familjeägda resebyrå. Redan 1966 slog vi upp portarna till vår första butik på Götgatan i Stockholm. Vår långa historia gör att vi har skaffat oss marknadens kanske mest omfattande kunnande om resor och resmål. Under åren har vi också fått ett unikt kontaktnät bland våra leverantörer. Nu finns vi på tre platser i Sverige, Göteborg, Stockholm och Uppsala.

VÅR AFFÄRSIDÈ

Resevaruhuset ska genom entreprenörskänsla, engagemang och bred kunskap effektivisera våra kunders resande – Hela vägen.

FULLSERVICE

Vi kan erbjuda dig hjälp med både affärs- och semesterresan. Här ordnar vi din resa från början till slut. Oavsätt hur eller vart du vill åka.

VÅR STYRKA

Vi kan erbjuda dig personlig service i våra butiker och på telefon, samtidigt som vi också erbjuder smarta lösningar för dig som vill söka och boka din resa på Internet.

VÅRT MOTTO

Vårt motto innebär att vi inte bara ska sälja en biljett. Vi ska se till att vår kund får en problemfri resa.