Streamio Networks AB

Resfeber väljer Streamio

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2007 13:15 CEST

Pressmeddelande

Resfeber väljer Streamio för att ge sina medlemmar möjlighet att själva visa film på företagets diskussionsforum, Resesnack.

Lösningen är byggd med Streamio Upload, som är Streamios modul för att skapa så kallat "användargenererat material".

Redan sedan lanseringen 1998 har medlemmar kunnat interagera och utbyta tips på Resfebers sajter i Sverige, Norge och Danmark. När nu tekniken känts redo har sajterna fått ytterligare funktioner för att kunna ladda upp både bilder och filmer.

- Vi har märkt att kunder gärna vill få tips från andra kunder när de planerar sin nästa resa. Extra bra är det om tipsen kan bli mer inspirerande genom bilder och filmer säger Tomas Björkholm, affärsutvecklare på Resfeber. När vi letade partner för strömmad video var det viktigt att det skulle vara enkelt för våra medlemmar att ladda upp sina filmer och att plattformen klarade många format. De egenskaperna fann vi i Streamio, en tjänst från Streamio Networks AB.

Plattformen kommer även användas av Resfeber vid lansering av nya resmål samt vissa hotellbeskrivningar.

Mats Brolin, vVD Streamio: 070-626 00 11

Om Streamio
Streamio Networks AB är ett privatägt företag inom Streaming Media. Företaget äger, driftar, vidareutvecklar och säljer det ledande filmpubliceringsverktyget Streamio. Tjänsten är ett webbaserat verktyg för publicering och administration av film över Internet. På kort tid har Streamio-verktyget visat sig uppfylla de behov som en växande marknad efterfrågar. Bland kunderna finns SAS Sverige, Röda Korset, IDG, Svenska kyrkan, Svenskt Näringsliv, Lindex, Pressbyrån, Ikea och Skistar.
Se mer på www.streamio.se