ResMed Sweden

ResMeds S9 CPAP får valbar design

Pressmeddelande   •   Mar 30, 2012 13:45 CEST

Valfri design på S9 CPAP

Från kända filmstjärnor, till ett favorit idrottslag eller ett mönster i trä som matchar inredningen i sovrummet. Det finns hundratals färdiga motiv och mönster tillgängliga från Skinit och för dem som önskar ett unikt och anpassat utseende, kan patienter ladda upp en egen bild för att skapa en personlig design. Precis som skalen används till mobiltelefoner och bärbara läsplattor är skalen för S9 tillverkad av en tålig vinyl som är lätt att applicera och ta bort. Detta möjliggör också att snabbt uppdatera utseendet på sin CPAP medan den samtidigt skyddas på utsidan från repor.

“Vår forskning visar att om du gör behandlingen mer tilltalande och personlig, blir patienten mer motiverad att använda sin CPAP regelbundet”, säger Kalle Koskinen, Nordisk produktchef inom sömn och diagnostik. ”Skinit får patienterna att fundera på deras behandling, anpassa den och göra den till en del av deras liv. Följdsamhet i behandlingen är avgörande för att uppnå positiva resultat och vi tror att detta hjälpmedel kan bidra”.

Förbättra följsamheten genom att anpassa
Tidigare i år publicerades en studie som visade en ökning av daglig genomsnittlig användning med 30 minuter eller mer med hjälp av ResMed’s S9 serie, men företaget strävar efter att ytterligare förbättra patienternas följdsamhet genom att anpassa behandlingen till varje individs önskemål. Skinit är bara en av flera faktorer i en serie att ytterligare försöka förbättra patienters följdsamhet. ResMed har tidigare i år introducerat masker som är särskilt utformade för att passa kvinnor och barn och har även lanserat ett antal utbildningsverktyg för patienterna.
 "Följsamhet med sin behandling är nödvändigt för patienter med sömnapné för att få uppleva förbättringar i livskvalitet. Vi tror att vår strävan att möjliggöra en anpassning av sin behandling är ett avgörande steg för att stödja följsamheten", säger Kalle Koskinen, Nordisk produktchef inom sömn och diagnostik.
Patienter kan få tillgång till de nya Skinit som passar till S9 serien via  http://se-resmed.skinit.com/

S9-serien finns tillgänglig över hela världen.

Om ResMed
ResMed är en ledande utvecklare, tillverkare och distributör av medicinsk utrustning för behandling, diagnosticering och kontroll av sömnrelaterade andningsstörningar och andra andningsrelaterade sjukdomar. Vi fokuserar hängivet på att utveckla innovativa produkter för att förbättra livet för dem som lider av dessa sjukdomar, samt att öka kunskapen hos patienter och sjukvårdspersonal om de potentiellt allvarliga hälsokonsekvenser som obehandlad sömnrelaterad andningsproblematik kan innebära. För mer information om ResMed se www.resmed.se