Respect Sustainable Business

Respect expanderar, etablerar sig i södra Sverige

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2012 11:37 CEST

Respect Sustainable Business välkomnar idag en ny medarbetare, Henrik Wemmert, till teamet. I och med detta etablerar Respect en fysisk närvaro i Malmö.

-          Vi har länge haft kunder i södra Sverige, så det blir inget nytt. Däremot tror vi att den fysiska närvaron kommer att kunna öka tillgängligheten för våra befintliga kunder och förhoppningsvis göra oss mer intressanta för fler aktörer än dem vi samarbetar med idag, säger Bertil Rosquist, vd Respect. Vi är mycket glada att idag välkomna Henrik till vårt team, han är kompetent och har en enorm drivkraft.

Henrik är nyexaminerad från IHM Business School i Malmö och har samarbetat med Respect under sin utbildning där. Henrik har en gedigen bakgrund från flera olika branscher samt av att driva eget företag.

-          Genom hela min utbildning och i mitt arbetsliv har jag sett det uppenbara sambandet mellan att effektivisera verksamheter, att sänka kostnader och minskad miljöpåverkan. Jag ser fram emot att få bidra till att allt fler arbetar på det sättet, säger Henrik.

För frågor kontakta:

Bertil Rosquist, tfn: 073-654 24 29 eller på epost: bertil.rosquist@respect.se

Respect erbjuder verksamheter stöd att genomföra systematiskt hållbarhetsarbete som stärker
affärer och varumärken. Respects hållbarhets‐ och klimatprogram kombinerar strategisk rådgivning, projektledning, intern‐ och extern kommunikation med effektiva och lättillgängliga IT‐verktyg. www.respect.se