Respect Sustainable Business

Respect växer inom kommunikationsområdet

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2013 11:12 CET

Respect Sustainable Business välkomnar idag Cecilia de Pedro som Senior rådgivare inom Strategisk kommunikation och hållbarhet.

Vi läser nästan dagligen i nyheterna om företag som stöter på utmaningar med att öppet och naturligt sätt berätta om sitt hållbarhetsarbete. Respect har sedan vi grundades år 2000 haft som mål att tydliggöra sambandet mellan lönsamhet, ansvarsfull verksamhet och hållbar utveckling - det ska löna sig att göra rätt.

- Jag har genom hela mitt arbetsliv varit övertygad om att det skapar affärer att ta ansvar för miljö och sociala förhållanden. Men det handlar inte bara om att sätta ambitiösa och realistiska hållbarhetsmål. Det är minst lika viktigt att vara öppen och lyssna på sina intressenter, berätta vad man gör men samtidigt våga visa att man inte är perfekt. Jag ser fram emot att få inspirera och visa på vinsten för företag att öppna upp för mer dialog med omvärlden, säger Cecilia.

- Med Cecilia stärker vi vår kompetens inom hållbarhetskommunikation ytterligare. Vi ser att allt fler företag förstår vikten av en klok, relevant och trovärdig kommunikation när det gäller hållbarhetsfrågor men vi ser också fortfarande alltför många företag som orsakar stor skada på sitt varumärke genom att inte agera på rätt sätt, säger Bertil Rosquist, vd Respect.

Cecilia har en MSc i Miljövetenskap och kommer senast från AstraZeneca där hon bland annat arbetat globalt med extern kommunikation och hållbarhet på huvudkontoret i London.  Cecilia har även tidigare arbetat med miljöforskning i Indien och 2011 blev hon utnämnd av tidningen Shortcut till årets "Uppstickare" - en av de 60 personer som under året gjort Sverige lite mer färgstarkt.

För frågor kontakta Bertil Rosquist, vd
Tel. +46 (0)73 654 24 29
E-mail. bertil.rosquist@respect.se

Respect erbjuder verksamheter stöd att genomföra systematiskt hållbarhetsarbete som stärker