Fanbooster

Responsiv design för Facebook-applikationer

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2013 10:38 CET

Explosion av mobil användning på Facebook

Facebook sade nyligen att nästan hälften av alla dagliga användare idag är mobila användare. Facebook håller en stadig kurs mot att mobilt passerar desktop för antalet besök under 2013.

- Vi är övertygade om att alla applikationer och kampanjer måste anpassas till alla skärmstorlekar, säger Erik Eggum, VD för Fanbooster. År 2013 ska varumärken kunna enkelt designa och skapa responsiva Facebook applikationer .

Lanserar en ny plattform för att skapa responsivt innehåll i Facebook applikationer

Flera applikationsplattformar för Facebook, inklusive Fanbooster, har tidigare visat innehåll utan vara optimerad för mobilen. Med lanseringen av den nya Fanbooster Creator, kommer innehållet i applikationer att kunna skräddarsys för läsplattor och smartphones.

- Digitala enheter används på olika sätt, säger Geir sand Nilsen, Chief Innovation Officer på Fanbooster och även känd som en Norsk mobil guru. Det finns en utbredd missuppfattning att det är tillräckligt att säkerställa att innehållet är synligt på alla enheter. Men innehållet bör också anpassas efter en verklig mobil upplevelse .

Alla applikationer i Fanbooster Creator är automatiskt responsiv. Dessutom kan man nu också anpassa specifikt innehåll visas eller döljas för olika plattformar. Genom att göra detta kan både utformning och innehåll anpassas och skapa en verkligt responsiv upplevelse för applikationer.

Tillgänglig 5 november

Fanbooster Creator lanseras den 5 November. För utvalda kunder och partners har plattformen funnits under en tid.

Facebook (R ) är ett registrerat varumärke som tillhör Facebook Inc.

Fanbooster erbjuder en allt - i - ett plattform för Facebook, bli inspirerad , utveckla applikationer, skapa kampanjer, bevaka och kommunicera med fans .

Från och med oktober 2013 kommer det byggdes cirka 11.000 applikationer för Facebook till kunder i 40 länder . Våra kunder är bland annat Aston Villa ,Sunderland, NAC Breda , Moods of Norway , norska Lottery, Coop, L'Oreal, Telia och många andra stora och små företag .

Fanbooster har huvudkontor i Kongsberg , men har även kontor i Oslo , Sverige , Finland , England , Holland , Indien och Bulgarien.