Svenska Badmintonförbundet

Resultat från Swedish International Stockholm

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2010 08:54 CET

På söndagen avgjordes Swedish International Stockholm i Eriksdalshallen.

Mixed, final: Mads Pieler Kolding/Britta Andersen, Danmark–Valeriy Atrashchenkov/Elena Prus, Ukraina, 18-21, 21-18, 21-17.
Damsingel, final: Kaori Imabeppu, Japan–Elisabeth Cann, England, 21-15, 21-10.
Herrsingel, final: Indra Bagus Ade Chandra, Indonesien–Viktor Axelsen, Danmark, 21-15, 21-12.
Damdubbel, final: Helle Nielsen/Marie Røpke, Danmark–Lotte Jonathans/Paulien Van Dooremalen, Holland, 17-21, 21-15, 21-18.
Herrdubbel, final: Chris Langridge/Robin Middleton, England–Mikkel Elbjørn/Christian John Skovgaard, Danmark, 21-11, 21-18.

Magnus Fantenberg, förbundschef Badminton Sweden
magnus.fantenberg@badminton.nu

Fakta Swedish International Stockholm
Swedish International Stockholm, SIS, är en internationell badmintontävling som anordnas av Svenska Badmintonförbundet i Eriksdalshallen i centrala Stockholm tillsammans med fyra Stockholmsklubbar: Spårvägens BMF, Täby BMF, Skogås BK och Kista BMK. SIS är en av 24 tävlingar på Europatouren och anses vara en av de mest populära tävlingarna. Sedan starten 2004 har vi varje år haft runt omkring 200 deltagare från ett 30-tal olika länder.

Fakta Svenska Badmintonförbundet
Svenska Badmintonförbundet bildades 1936 och har idag ca 31 000 medlemmar representerade i 253 föreningar runt om i Sverige. Ungefär en halv miljon människor i Sverige spelar badminton på motionsnivå minst en gång i veckan, vilket även gör oss till en stor motionsidrott. Badminton är sedan 1992 en olympisk gren.