Anders Anderson Media

Resurs Bank huvudsponsor för Helsingborg Marathon

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2013 07:47 CET

Med nu mindre än ett år kvar till första upplagan av Helsingborg Marathon presenteras Resurs Bank som ny huvudsponsor. Tillsammans med sedan tidigare utannonserade huvudsponsorn Dole ger de en tyngd och kvalitetsstämpel för arrangemanget.

- Vi är otroligt glada över att kunna presentera det lokalförankrade och starka varumärke som Resurs Bank är som huvudsponsor för Sveriges nya maraton. Deras erfarenhet och engagemang kommer att göra en definitiv skillnad och tillföra en professionalism och kvalitet till arrangemanget. I Resurs Bank har vi hittat en stark partner för att kunna bygga en långsiktig plan för Helsingborg Marathon. Säger Andreas Gartmyr och Simon Wikstrand, initiativtagare för Helsingborg Marathon.

Magnus Axelsson, marknadschef för Resurskoncernen tillägger:
- Vi är genuint imponerade av satsningen och arrangörernas entreprenörskraft för att skapa ett spännande event i regionen. Med en stark förankring i Helsingborg är Resurs Bank angeläget om att bidra till regionens attraktion. Profilen på arrangemanget stämmer dessutom väl överens med vår ambition att främja idrott och folkhälsa.

Första upplagan av Helsingborg Marathon går av stapeln den 13 september 2014. Den tredje och sista huvudsponsorn för kommer att utannonseras under slutet av 2013.

Mer information

Andreas Gartmyr andreas@hbgm.se 0708-257711. Simon Wikstrand simon@hbgm.se 0735-204878 Magnus Axelsson, marknadschef Resurskoncernen. Tel: 0736-44 33 16. magnus.axelsson@resurs.se

Om Resurs Bank

Resurs Bank är en av Sveriges snabbast växande nischbanker, sprunget ur Resurs Finans som introducerade räntefritt i mitten av 1980-talet. Resurs Bank är idag marknadsledande inom konsumentfinansiering inom detaljhandeln och erbjuder därtill attraktiv in- och utlåning, betalkorten Supreme Card Gold, Supreme Card Woman och Supreme Card Green (+ Green Business) samt factoringtjänster till företagskunder. Resurs Bank tillhör Resursgruppen. 2012 fick Resurs Bank utmärkelsen ”Årets Sparkonto” av tidningen Privata Affärer.
Läs mer om Resurs Bank på www.resursbank.se