Reumatikerförbundet

Reumatikerförbundet låter KPMG granska ekonomin

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2013 17:29 CET

Förbundsstyrelsen har idag haft sammanträde och gett generalsekreterare Magdalena Olsson i uppdrag att utse den revisionsbyrå som ska granska Reumatikerförbundets årsberättelse och årsredovisning för 2011.

Dagens Nyheter publicerade i förra veckan en artikel som ifrågasätter Reumatikerförbundets årsredovisning för 2011. Bland annat hävdar Dagens Nyheter att stora summor pengar som samlats in till forskning skulle ha gått till annan verksamhet inom förbundet.

-  Jag har idag bestämt att KPMG får uppdraget. Granskningen ska genomföras snarast och senast vara klar inom två veckor. Reumatikerförbundet kommer att offentliggöra resultatet av granskningen, säger Magdalena Olsson.

För mer information:

Magdalena Olsson, generalsekreterare, 0733-687 604, magdalena.olsson@reumatikerforbundet.org
Eva-Maria Dufva, pressekreterare, 070-629 58 08, eva-maria.dufva@reumatikerforbundet.org

Reumatikerförbundet driver reumatikernas frågor i samhället genom att informera om de reumatiska sjukdomarna och dess konsekvenser, samt påverka beslutsfattare på alla nivåer. Det kan gälla allt från tillgång till rehabilitering och kortare vårdköer till att skapa en arbetsmarknad som passar för reumatiker. Genom Reumatikerfonden finansierar vi forskning i syfte att lösa reumatismens gåta.