Fujitsu Services

Reuters outsourcar hela sin globala IT-infrastruktur till Fujitsu

Pressmeddelande   •   Aug 17, 2007 09:16 CEST

Fujitsu kommer att utveckla och förändra Reuters interna infrastruktur så att användaren får en säker access till företagets olika system oavsett var de befinner sig i världen. Lösningen omfattar support från Fujitsus flerspråkiga service desk i Lissabon och Kuala Lumpur, och driften kommer att hanteras från Fujitsus data center jorden runt. Den innovativa IT-lösningen innebär att Reuters medarbetare kommer att uppleva betydande förbättringar, ge högre produktivitet och öka konkurrenskraften.

- Detta partnerskap kommer att ge oss en möjlighet att accelerera utvecklingen av våra interna IT-tjänster säger David Lister, CIO på Reuters, vilket i nästa steg ger oss en större flexibilitet när det gäller att möta nya krav från våra olika affärsdivisioner. Lösningen kommer att ge rätt tekniskt stöd till våra medarbetare oavsett var de befinner sig i världen.

- Vi på Fujitsu är oerhört stolta över att vi nu kan inleda samarbetet med detta världsledande företag säger Bengt Engström, VD för Fujitsu Services i Sverige. Vi får nu möjlighet att introducera en gemensam IT-infrastruktur genom hela Reuters globala verksamhet. Det kommer att hjälpa dem att ta ytterligare steg i sin strävan att utveckla sin produktivitet och konkurrenskraft.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Bengt Engström
VD, Fujitsu Services
Tfn. 08-793 70 71/070-793 70 71
E-mail: bengt.engstrom@se.fujitsu.com

Karin Giertta
Marknadschef, Fujitsu Services
Tfn. 08-793 73 00/070-793 76 09
E-mail: karin.giertta@se.fujitsu.com

Om Fujitsu Services
Fujitsu Services är ett ledande Europeiskt IT-tjänsteföretag. Affärsverksamheten består i att hjälpa kunder realisera värdet av modern IT genom konsulttjänster, systemintegration och avtal för support, drift och underhåll. Fujitsu bearbetar kunder i både privata företag och offentlig förvaltning i hela Europa vilket inkluderar bla. retail, bank, finans och försäkring, hälsovård samt statliga och kommunala bolag. Den årliga omsättningen är €3.59 miljarder och antalet anställda är drygt 19 000 i 20 länder.

Fujitsus svenska kontor är beläget i Kista och ingår i Fujitsu Services Ltd som har huvudkontor i London. Fujitsu Services Ltd är en del av Fujitsu-koncernen som är världens tredje största IT-företag.
Besök gärna se.fujitsu.com för mer information.