Plengier & Co

Revue.se | Easy Viewer TV

Pressmeddelande   •   Jan 27, 2010 13:44 CET

För några veckor sedan bestämde sig teamet på Revue.se tillsammans med Plengiér & Co att lansera en rad nya funktioner på hemsidan. Revue.se har länge funderat på att göra det lättare för besökare att navigera bland de olika klippen som finns på hemsidan.

Funktionen easy viewer TV gör det möjligt att enkelt navigera och titta på klipp på hemsidan. Funktionen är fortfarande i en utvecklingsfas men kommer att fungera korrekt innan Februari månad.

" En rad funktioner kommer inom en snar framtid att lanseras. Vi har tittat lite närmare på spotify och deras API koder. API koder gör det möjligt att hämta information från andra databaser och publicera det på hemsidor. Vi har inte kontaktat spotify än men har planer på det inom kort. Hemsidan Radiofy har använt Spotify API och tagit fram en strålande portal för radiomusik. Exakt vad vi tänkt oss står fortfarande oklart. "
- Sebastian Plengiér Ehrnfelt på Plengiér & Co

Plengier & CO startades 2008 och är ett nätverk mellan olika företag i Sverige. Företaget inriktar sig på IT marknaden och har personal som jobbar inom webb och design. I portföljen hittar vi bl.a. hemsidor som Revue.se som idag är en av de störst växande videoportalerna i Sverige.