Rezidor SAS Hospitality Group AB

Rezidor presenterar Park Inn Doncaster

Pressmeddelande   •   Apr 17, 2009 12:08 CEST

Rezidor Hotel Group presenterar Park Inn Doncaster i Storbritannien. Det befintliga "Purple Hotel Doncaster" kommer att skyltas om i maj 2009 och bidrar därmed med 87 hotellrum till Rezidors pipeline. "Med denna kontraktering uppgår vår Park Inn-portfölj i Storbritannien till 35 hotell med mer än 5 600 rum i drift och under utveckling", säger Kurt Ritter, Rezidors President & CEO. "Öppnandet av Park Inn Doncaster markerar början på ett nytt kapitel i vårt samarbete med Rezidor", tillägger Pearl Palihawadna, Operational Director på Hotel Solutions London Ltd., som äger hotellfastigheten. "Vi tror på varumärket Park Inn och strävar efter att utveckla det ytterligare."

Storstaden Doncaster ligger i södra Yorkshire och stadens invånarantal uppgår till 290 000 personer. Park Inn Doncaster är beläget i närheten av en populär företagspark precis utanför stadens centrum och intill motorvägen M16. Hotellet ligger på gångavstånd från Keepmoat Stadium, Doncaster Rovers Football Club's hemma-arena, där ett flertal konserter arrangeras under året. Flygplatsen Robin Hood Doncaster Sheffield ligger bara 12 kilometer därifrån.

Park Inn Doncaster omfattar 87 rum som är utrustade med duschkabiner, Wi-Fi, luftkonditionering och plattskärms-tv. Hotellet erbjuder också ett café, en lobbybar och ett mötesrum.

För mer information, kontakta:
Rezidor Hotel Group
Christiane Reiter, Director Corporate Communication
Tel. +32 2 702 9331, Christiane.Reiter@Rezidor.com

Renu Snehi, Director Corporate Communication
Tel. +32 2 702 9241, Renu.Snehi@Rezidor.com

Om Rezidor Hotel Group:
Rezidor Hotel Group är ett av de snabbaste växande hotellföretagen i världen. Koncernen har en portfölj med nära 370 hotell i drift och under utveckling med 78 000 rum i 58 länder.

Rezidor driver varumärkena Radisson Blu Hotels & Resorts, Regent Hotels & Resorts, Park Inn och Country Inns & Suites i Europa, Mellanöstern och Afrika, samt förmånsprogrammet goldpoints plusSM för återkommande hotellgäster. Rezidor har ett världsomspännande licensavtal med det italienska modehuset Missoni för att utveckla och driva hotellvarumärken med inriktning på livsstil under samma namn: Hotel Missoni.

I november 2006 börsnoterades Rezidor på Stockholmsbörsen. Carlson Companies är största aktieägare.

Rezidors bolagsledning finns i Bryssel, Belgien.

För mer information om Rezidor, besök www.rezidor.com