Rezidor SAS Hospitality Group AB

Rezidor presenterar Park Inn Steinkjer i Norge

Pressmeddelande   •   Jul 28, 2009 16:45 CEST

Rezidor Hotel Group, som är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen, presenterar sitt sjunde Park Inn i Norge. Park Inn Steinkjer kommer att ha 110 rum och slår upp dörrarna under första kvartalet 2011. "Norge är en av våra allra viktigaste hemmamarknader. Med sina nästan 6 000 rum i drift, står landet för 10 % av vår nuvarande portfölj", säger Kurt Ritter, koncernchef och vd för Rezidor.
Park Inn, Rezidors unga, dynamiska och färgstarka varumärke i mellanklass, har noterat en snabb expansion de senaste sex åren. Park Inn, som lanserades så sent som i början av 2003, finns idag med över 130 hotell och mer än 24 000 rum i drift eller under utveckling över hela EMEA (Europa, Mellanöstern och Afrika).
Med sitt läge bland fjordar och fjäll i mitt i Norge kommer det nya Park Inn Steinkjer att erbjuda 110 rum, en restaurang som håller öppet hela dagen, mötesrum och parkering. Intill hotellet, som ligger vid vattnet, finns två viktiga attraktioner: en vattenpark/spa-anläggning och ett galleri som tillägnats den numera avlidne Jakob Weidemann. Weidemann växte upp i Steinkjer och kom att bli en av de mest inflytelserika abstrakta konstnärerna inom den norska modernismen under 1950-talet.
Trakten var ett av vikingarnas viktigaste fästen och platsen för religiösa och årstidsanknutna sammankomster. Vikingarnas högtidligheter tog slut för hundratals år sedan, och nu är det istället en blandning av affärs- och turistresenärer som söker sig hit. De senare attraheras av områdets imponerande vackra natur.

För mer information, kontakta:
Rezidor Hotel Group
Christiane Reiter, Director Corporate Communication
Tel. +32 2 702 9331, Christiane.Reiter@Rezidor.com

Renu Snehi, Director Corporate Communication
Tel. +32 2 702 9241, Renu.Snehi@Rezidor.com

Om Rezidor Hotel Group:
Rezidor Hotel Group är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen. Koncernen har en portfölj med nära 380 hotell i drift och under utveckling med ca 80 000 rum i 59 länder.

Rezidor driver varumärkena Radisson Blu Hotels & Resorts, Regent Hotels & Resorts, Park Inn och Country Inns & Suites i Europa, Mellanöstern och Afrika, samt förmånsprogrammet goldpoints plusSM för återkommande hotellgäster. Rezidor har ett världsomspännande licensavtal med det italienska modehuset Missoni för att utveckla och driva hotellvarumärken med inriktning på livsstil under samma namn: Hotel Missoni.

I november 2006 börsnoterades Rezidor på Stockholmsbörsen. Carlson Companies är största aktieägare.

Rezidors bolagsledning finns i Bryssel, Belgien. För mer information om Rezidor, besök www.rezidor.com