Sånga-Säby Hotell & Konferens

RFSL valde Sånga-Säby som festpartner för sin Bröllopsfest

Pressmeddelande   •   Apr 07, 2009 13:57 CEST

Med anledning av Riksdagens beslut att göra äktenskapet könsneutralt anordnade RFSL (Riksförbundet för homosexuellas, bisexuellas och transpersoners rättigheter) onsdagen den 1 april en stor bröllopsfest med 300 gäster i sina förbundslokaler på Sveavägen i centrala Stockholm.

Det var fullt med gratulanter i lokalerna. Justitieministern Beatrice Ask ville förstås gratulera och det ville en del av de andra partiledarna också. Mona Sahlin var där, liksom Maria Wetterstrand och Lars Ohly. Andra som vimlade var riksdagsmännen Tobias Tobé, Fredrik Federley och Barbro Westerholm. Från Stockholms stad kom trafiklandstingsrådet Christer G Wennerholm och oppositionsborgarrådet Yvonne Ruwaida.

Valet av samarbetspartner för leverans av festmaten föll på Sånga-Säby. Sånga-Säby är sedan tidigare platsen för många av RFSL:s interna och externa möten. Konferensanläggningens profil av "ett gott värdskap i en klimatneutral miljö" har attraherat RFSL likaså Sånga-Säbys tydliga ställningstagande mot diskriminering och för jämlikhet.

www.sanga-saby.se