Rica Hotels AB

Rica Hotel No. 25 öppnar sommarbar och Nöjesguiden flyttar in under Way Out West!

Pressmeddelande   •   Jun 28, 2013 11:07 CEST

Nyligen öppnade sköna Rica Hotel No. 25 i Göteborg en sommarbar på sin innergård. Sommarbaren erbjuder en somrig meny komponerad av Svenska Juniorkocklandslaget och svalkande champagnecocktails.

- Vi vill skapa ett levande hotell där mat, konst, musik och människor samsas i en varm och skön harmoni. Vår ambition är att bli den naturliga mötesplatsen för ständigt nya upplevelser. Nya sommarbaren har en lättsam stämning med en välsmakande meny där man enkelt ska kunna ”slinka förbi” på en öl eller hänga en hel kväll under bar himmel med sitt sällskap, säger Helena Hallberg, Hotelldirektör på Rica Hotel No. 25.

Förutom satsningen på sommarbaren kommer Nöjesguiden flytta in på hotellet under Way Out West. Målet är att samarbetet ska stärka parternas respektive varumärken.

- Vi är mycket glada för samarbetet med Nöjesguiden och under Way Out West räknar vi med att fylla hotellet med media, journalister och andra ambassadörer som kan hjälpa till att stärka Rica Hotel No. 25 position mötesplats på den lokala marknaden, säger Lotta Björkman Director Brand & PR.

Rica Hotel No. 25 och Sommarbaren ligger på Burgrevegatan 25 strax bredvid Centralstationen och har öppet kl 17-22 tisdagar till lördagar.

Rica Hotel No. 25 erbjuder en skön vardagsrumskänsla och en mötesplats i lekfull, modern och varm miljö, där mat, musik och utställningar samsas i en rofylld atmosfär. På detta nyrenoverade hotell med 112 rum råder en avslappnad stämning där fotografen Christer Strömholms "Kloka ord" pryder väggarna i lobby och restaurang. Koncept och inredning är framtaget av Rica Hotels tillsammans med Koncept Stockholm.

Nyligen invigde hotellet även en helt ny vindsvåning med två inspirerande konferenslokaler för möten utöver det vanliga.  Lokalerna har fått en kreativ inredning, generösa ljusinsläpp och utsikt över takåsar och Göteborgs spännande bangård.

Om Rica Hotels
Skandinaviens största privatägda hotellkedja grundades av Jan E. Rivelsrud och Prins Carl Bernadotte 1975. Rica Hotels erbjuder idag mer än 70 hotell på fler än 50 destinationer i Norge och Sverige, vart och ett med sin egen personliga prägel och samtliga med ett värdskap utöver det vanliga. Läs mer på www.rica.se